DCA Skrevet Oktober 27, 2006 Skrevet Oktober 27, 2006 jessjess...da er vintern kommet her...2 morgenen det er glatt som faen... i går var det underkjølt regn...idag snø...og bilen min står på nesten utslitte 235 sommer dekk... og den spinner på begge uansett... hvordan forklarer du det da Øivind L.? og nei den er ikke sveiset... skal se etter et nr. på diffen når jeg skal legge om til v.dekk...blir ikke enda men! hehe
Øyvind L. Skrevet Oktober 27, 2006 Skrevet Oktober 27, 2006 Sorry, men er ikke meg som har bestemt at disse diffsperrene oppfører seg slik som jeg skriver.. Slik er det bare.. Dette må alle med slike diffbremser leve med. Ta en prat med noen som kjører veldig raskt rundt feks rudskogen så får du høre at den spinner på innerhulet opp slakteren. Spør også på BMWCCN.no sitt forum, så vil du se at det er ikke meg som er "dust" i denne saken...
DCA Skrevet Oktober 27, 2006 Skrevet Oktober 27, 2006 hehe...feiler deg da? mener ikke du er dust eller no...spør da bare for faen..! som jeg har sagt...kan GARANTERE deg at den ikke spinner på 1 hjul... skal sjekke nr på den så kanskje du finner ut no mer da... og min oppfører seg da altså ikke slik som du skriver
Øyvind L. Skrevet Oktober 27, 2006 Skrevet Oktober 27, 2006 Jeg har forklart det meste i de tideligere innleggene mine. Hvis ikke du tror det jeg skriver så kan ikke jeg gjøre noe med det. Min M3 oppfører seg slik som jeg har beskrevet og min er ikke unik. Har du høyere sperrevirkning som feks 40 eller 70% så slipper du dette problemet.
Bimmerlars Skrevet Oktober 27, 2006 Skrevet Oktober 27, 2006 Er en grunn til at gruppe A og DTM E30'ene hadde 40% og ikke 25% folkens
DCA Skrevet Oktober 27, 2006 Skrevet Oktober 27, 2006 jeg tror det du skriver...men syns det er rart min ikke oppfører seg slik... som sagt skal jeg sjekke nr på diffen min sånn at vi kommer til bunns i dette...hehe... altså så du ikke nok en gang skal misforstå : jeg tror hva du skriver, men vil finne ut hva jeg har! u see?
Øyvind L. Skrevet Oktober 27, 2006 Skrevet Oktober 27, 2006 Du har helt sikkert LSD. Har du en original ifra BMW så er det er det en diffbrems med 25% sperrevirkning. At ikke du får den til å snurre på innerhjulet betyr ikke at den ikke kan gjøre det. Betyr heller at du ikke får det til eller prøver hard nok. At den burner på begge hulene på ren is stemmer, det gjør jo en åpen diff også. Poenget er at den sperrer ikke når det ikker er noe motstand for hjulene. Jo mere krefter dekkene får i bakken jo mere sperrer den.
DCA Skrevet Oktober 27, 2006 Skrevet Oktober 27, 2006 ok...skal ta en av søylebukkene og løfte den opp med da og se hva som skjer da...
Analex Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 Legg over å bånn gass Jekk bilen i diffklokka(altså så begge hjula er i lufta) Drei det ene hjulet rundt og se om det går samme veien, da har du diffbrems. Evnt. prøv å hold igjen det andre hjulet mens du dreier. Har du ikke sperre går hjula motsatt vei av hverandre når du dreier det ene Det er en dårlig test. I en åpen diff kan også begge hjulene gå samme vei. DETTE ER EN SIKKRE TEST: Sett bilen på bakken, og jekk opp kun ETT bakhjul. Blokker motsatt forhjul, og sett bilen i fri med brekket av. Vri på hjulet, og du vil kjenne om du har diffbrems. Det er ca 40-50Nm forspenning i en diff med brems så du må ta godt i for og klare og snurre hjulet rundt.. Lykke til. Mange her som har teorier om hvordan man skal sjekke om man har diffbrems eller ikke. Jeg testet metoden til øyvind på min e36 318isA. Satt den i fri med brekket av og jekka opp det ene bakhjulet. Jeg kunne snurre fritt på det hjulet som var over bakken, men det var en del motstand i det, mulig pga. tregheter i drivverk? Mostanden var konstant, men jeg klarte fint å dreie det rundt. Vil dette si at jeg har åpen diff eller diffbrems?
Øyvind L. Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 Du har nok åpen diff.. Du skal ta ganske godt i for å dreie det ene hjulet hvis du har diffbrems. 40-50Nm er ganske tungt.
Analex Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Ok, takker. Da vet jeg hvertfall hvilken olje jeg skal bruke på diffen
T Y racing Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 har 75% sperre på min e36 m3,fungerer som faen det nå er ikke dette noe hverdags bil,men kjøreegenskapene er bra selv om det det er så mye sperre på den.
bimmå Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 hehe, da har du iallefall ikke orginal diff brems,da har du en lammelpakke som er shimset rimelig hardt. er ingen forskjell på diffbremsen til feks 325 e-36 og m3 e-36....begge har kunn 25%.. utvekslinga er også lik, 3,15-1 på begge...
E36Cab1 Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Fullt mulig å få hjulspinn på diffbrems med 25% bremsevirkning,og skal du sammenligne vanlig diff med bremsediff bør det gjøres på samme strekke/sving med samme type bil med samme type dekk. Da merkes lettest forskjellen,ellers kan det bli mykje "synsing" angående funksjonen og virkemåten til desse systema. Og viss folk har brukt feil olje og/eller slurva med oljeskift opp gjennom åra kan funksjonen til bremsa forringes slik at funksjonen nedsettes eller omtrent forsvinner. Er tross alt ikkje et usliteligt system dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå