Gå til innhold

Diff med brems til E12


Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

Ingen til deg, men se også etter diff fra e24 6-serie. Før 1982(?) altså den e12 baserte. ALt understell her er identisk med e12. 635 hadde diff brems som standard.

Har du bilder av bilen noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kansje en som passer.. kan sjekke på lagret i morgen

Fint :D

Angående bilder av bilen, det kommer etterhvert. Har den stående på jobben nå, siden jeg driver å fikser på den, så blir ikke bilder før jeg får den hjem igjen!

Har sveisa esabsperre etter et forsøk på burning som ente med at sol og planethjul mista en del tenner, så er lite praktisk å kjøre med, men veldig morsom da. Men må nok ha en diff med litt mindre enn 100% :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kansje en som passer.. kan sjekke på lagret i morgen

Fint :D

Angående bilder av bilen, det kommer etterhvert. Har den stående på jobben nå, siden jeg driver å fikser på den, så blir ikke bilder før jeg får den hjem igjen!

Har sveisa esabsperre etter et forsøk på burning som ente med at sol og planethjul mista en del tenner, så er lite praktisk å kjøre med, men veldig morsom da. Men må nok ha en diff med litt mindre enn 100% :lol:

Du høres jo ut som om du skal ta vare på bilen :roll:

Seriøst, skal du bruke bilen sånn, så kan vi bytte mot at du får et mellomlegg.. 1977 528 med BBS-felgs osv... Så og si null rust men dårlig lakk. Vil ha 2.8, så 3,5'n kan du beholde selv.

Har forresten bildene som han du kjøpte den av sendte meg, så om jeg skal legge dem ut så si ifra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kansje en som passer.. kan sjekke på lagret i morgen

Fint :D

Angående bilder av bilen, det kommer etterhvert. Har den stående på jobben nå, siden jeg driver å fikser på den, så blir ikke bilder før jeg får den hjem igjen!

Har sveisa esabsperre etter et forsøk på burning som ente med at sol og planethjul mista en del tenner, så er lite praktisk å kjøre med, men veldig morsom da. Men må nok ha en diff med litt mindre enn 100% :lol:

Du høres jo ut som om du skal ta vare på bilen :roll:

Seriøst, skal du bruke bilen sånn, så kan vi bytte mot at du får et mellomlegg.. 1977 528 med BBS-felgs osv... Så og si null rust men dårlig lakk. Vil ha 2.8, så 3,5'n kan du beholde selv.

Har forresten bildene som han du kjøpte den av sendte meg, så om jeg skal legge dem ut så si ifra!

Girkasser går det ann å få kjøpt, motorer er lett å få tak i, diffen er allerede defekt, drivaksler har jeg liggende om noe skulle skje, foringene er allerede kjørt og skal skiftes. Fjærer og støtdempere skal snart skiftes og bremsene har jeg overhalt. Hva er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kansje en som passer.. kan sjekke på lagret i morgen

Fint :D

Angående bilder av bilen, det kommer etterhvert. Har den stående på jobben nå, siden jeg driver å fikser på den, så blir ikke bilder før jeg får den hjem igjen!

Har sveisa esabsperre etter et forsøk på burning som ente med at sol og planethjul mista en del tenner, så er lite praktisk å kjøre med, men veldig morsom da. Men må nok ha en diff med litt mindre enn 100% :lol:

Du høres jo ut som om du skal ta vare på bilen :roll:

Seriøst, skal du bruke bilen sånn, så kan vi bytte mot at du får et mellomlegg.. 1977 528 med BBS-felgs osv... Så og si null rust men dårlig lakk. Vil ha 2.8, så 3,5'n kan du beholde selv.

Har forresten bildene som han du kjøpte den av sendte meg, så om jeg skal legge dem ut så si ifra!

Girkasser går det ann å få kjøpt, motorer er lett å få tak i, diffen er allerede defekt, drivaksler har jeg liggende om noe skulle skje, foringene er allerede kjørt og skal skiftes. Fjærer og støtdempere skal snart skiftes og bremsene har jeg overhalt. Hva er problemet?

Problemet er å bruke en sånn bil til noe sånt.

Hvorfor er diffen allerede defekt?

For du prøvde å burne med bilen. Det er jo egentlig ganske tydelig at å ta vare på bilen ikke er helt hva du vil med den.

Deler er det heller ikke flust med lengre!

Skal du ødelegge noe, så _vær så snill_ bruk en bil som er litt mer vanlig enn en pre-facelift 528...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kansje en som passer.. kan sjekke på lagret i morgen

Fint :D

Angående bilder av bilen, det kommer etterhvert. Har den stående på jobben nå, siden jeg driver å fikser på den, så blir ikke bilder før jeg får den hjem igjen!

Har sveisa esabsperre etter et forsøk på burning som ente med at sol og planethjul mista en del tenner, så er lite praktisk å kjøre med, men veldig morsom da. Men må nok ha en diff med litt mindre enn 100% :lol:

Du høres jo ut som om du skal ta vare på bilen :roll:

Seriøst, skal du bruke bilen sånn, så kan vi bytte mot at du får et mellomlegg.. 1977 528 med BBS-felgs osv... Så og si null rust men dårlig lakk. Vil ha 2.8, så 3,5'n kan du beholde selv.

Har forresten bildene som han du kjøpte den av sendte meg, så om jeg skal legge dem ut så si ifra!

Girkasser går det ann å få kjøpt, motorer er lett å få tak i, diffen er allerede defekt, drivaksler har jeg liggende om noe skulle skje, foringene er allerede kjørt og skal skiftes. Fjærer og støtdempere skal snart skiftes og bremsene har jeg overhalt. Hva er problemet?

Problemet er å bruke en sånn bil til noe sånt.

Hvorfor er diffen allerede defekt?

For du prøvde å burne med bilen. Det er jo egentlig ganske tydelig at å ta vare på bilen ikke er helt hva du vil med den.

Deler er det heller ikke flust med lengre!

Skal du ødelegge noe, så _vær så snill_ bruk en bil som er litt mer vanlig enn en pre-facelift 528...

Får fint tak i deler til den.

Du må ikke tro jeg skal kjøre i ihjel bilen. Etter vinter'n så blir det rustsveising og utskifting av diverse rustent plåt, samt en hellakkering.

Og det virker som du tror at å burne litt med en bil er som å egentlig ville sende den rett til høgger'n. Er ikke sånn det funker. Går fint ann å burne litt, men denne gangen var jeg meget uheldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er du evnt. villig til å betale for bilen?

Skifta alle ytre bremserør til rustfrie. Smurt opp calipere så alle stempler går, pussa rusta på skivene og smørt opp klosser igjen med kobberfett. Det er nettopp skifta olje, filter og plugger på motoren. Har også skifta en drivaksel pga. revna mansjett på den ene som satt der. Kan evnt. selges med nye fjærer og støtdempere om de skiftes før et evnt. salg.

GSS har differensialer om sveisa diff ikke akkurat er ideelt(noe det ikke er)

Kan også nevne at bilen har sjelden BBS frontfanger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...