Gå til innhold

GS Bildeler - Dårlig!


sugress
 Share

Anbefalte innlegg

Ville bare dele en historie.

Før helgen bestemte jeg meg for å bestille Baklykter m/hvit blink til min e34.

Settet ble bestilt for 1500,- hos GS.

Fikk dette på lørdagen og monterte de på mandagen.

Noe så dårlig jallamekk har jeg aldri vært borti.

Passformen var dårlig, fikk ikke lyktene helt inni karosseriet.

Gummipakningene hang og slang.

Ledningene var revet av loddepunktene bakpå.

Og kontakten bakpå var full av "masse-produsert, overflødig plastmateriale", så jeg måtte frem med kniven å skjære til.

Er 4-5 mm mellomrom mellom gummilist og karosseri i øvre hjørne-bue.

Det kommer til å samle seg vann.

Jeg ble meget skuffet, og skrev en mail til GS:

"Hei dere!

Monterte idag 82199404278/81 Baklykt E-34 hvit blink begge siden.

Må bare gi tilbakemelding om at disse ikke var noe bra.

Veldig dårlig passform, lyktene var nesten umulig å få inn i karosseriet.

Det er et stort mellomrom mellom karosseri og gummipakning på begge

to, i øvre hjøne-bue. To ledninger bak var blitt revet fra

loddepunktene.

Og gummien sitter dårlig fast.

Jeg ble rett og slett veldig skuffet.

Hva mener du/dere?

Ha en fortsatt fin dag!

Mvh Steven"

Svaret, ja det var like skuffende som varen.

Quote:

"Er du ikke fornøyd får du sende de tilbake til oss med informasjon i esken

at du

vil ha refundert beløpet for lyktene".

Er det slik kundebehandling vil ha?

Mvh Steven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vel, det er jo ikke særlig annet for dem å gjøre enn å få tilbake varen, sjekke den ut og evt. sende deg nye lykter hvis disse var feilprodusert, eller pengene tilbake slik det blir foreslått i mailen. De kunne kanskje formulert dette her i mailen, men de svarte deg iallefal og viser vilje til å gi deg pengene tilbake. Husker jeg monterte ikke-oem-lykter på min 325i, og det minnet litt om det du forklarer, men det er slik jeg regner med da det ikke er OEM. Men som sagt muligheten er der for at varen inneholder feil utover det som vanlig kan forventes av "uoriginale" deler.

Mine tanker rundt saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner hva du mener Fenrik TCCW, og jeg er forsåvidt enig.

men ser selv om en vare er billig, og ikke er original OEM, så skal den ha riktig passform. og ledningene skal sitte fast.

du skjønner min frustrasjon, men jeg blir forbanna når jeg får reply-mail som er såpass likegyldig.

Er ris for egen bak å selge varer av denne dårlige kvaliteten!!!!!

Steven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte sikkert samme settet jeg fra de. Kom i en rød og hvit eske med en eller annen figur på utsiden. ( Husker ikke helt)

Enig i dårlig passform, pakningen var "limt på hos nille" og veldig vanskelig å få de montert skikkelig.

Samler seg nok vann innvendig/baksiden av lykten. Det var kommet dugg på ene så jeg nå.

Får se om jeg fikser en pakning selv eller tar den som var på de originale.

Lite imponert over disse lyktene så håper at de skifter til en bedre produsent i neste runde. Betaler heller 200 mer for noe skikkelige lykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kundebehandlinga var jo ikke så altfor jævlig.

blir likevell sur når jeg legger ut om et gjennomført dårlig produkt, og får et så kaldt og kjapt svar.

men hadde dere, som meg og Stonescream, prøvd disse lyktene, ville dere forstått min frustrasjon.

Er ikke vits å selge noe slik. Setter bare GS i et dårlig lys.

Har ikke hatt BMW så veldig lenge, men jeg vet at det blir BMW fremover i årene, og muligens vil jegvurdere å kjøpe deler fra andre firma, når jeg får et førsteinntrykk som dette.

jeg betaler gladelig ekstra for bedre kvalitet.

På eskene står det : Ja Ja Lights.

Sier kankje det meste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har handlet for godt over 100k hos GS bildeler, og aldri opplevd dårlig service, heller tvert imot. Det at du kanskje får en kort mail tilbake, vil tro går på tidspress hos selgerene. De har utrolig mye å gjøre. Det er jo bare å sende lyktene tilbake og få igjen pengene hvis en ikke liker det en har fått.

Det aller beste er å ringe og snakke med folka som jobber der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i nye butikken til GS for noen uker siden, og synes jeg fikk veldig god service! Jeg skulle bare ha noe småtteri(nye skiltlys og div.), men jeg følte at jeg ble veldig godt mottat! Det vitner jo om god kundeservice mener jeg, at man blir like godt tatt imot enten man handler for 100kr eller 100 tusen. Kommer garantert til å ta turen neste gang jeg trenger noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha studert ledelse, med blant annet forbrukeradferd-kunde/leverandør forhold, er det helt sikkert at dette svaret IKKE er hva en forventer ved en slik henvendelse. Selvføgelig påtok firmaet seg bytting/omlevering i samsvar med forbrukerkjøpsloven, men det var måten budskapet ble formidlet på som er feil. En kunde har rett til, og bør forvente en liten beklagelse på alle de ulemper denne "feilleveransen" måtte medføre, ikke bare et "er du ikke fornøyd, send tilbake". I et stadig økende marked, der kundens "makt" ovenfor valg av leverandør er gjeldende, er det det lille ekstra som kan være avgjørende for kundens oppfattning og grunnlaget for videre "lojalitet", noe som forøvrig henger nøye sammen med det som er beskrevet i boken "Den lojale kunden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...