sugress Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Ville bare dele en historie. Før helgen bestemte jeg meg for å bestille Baklykter m/hvit blink til min e34. Settet ble bestilt for 1500,- hos GS. Fikk dette på lørdagen og monterte de på mandagen. Noe så dårlig jallamekk har jeg aldri vært borti. Passformen var dårlig, fikk ikke lyktene helt inni karosseriet. Gummipakningene hang og slang. Ledningene var revet av loddepunktene bakpå. Og kontakten bakpå var full av "masse-produsert, overflødig plastmateriale", så jeg måtte frem med kniven å skjære til. Er 4-5 mm mellomrom mellom gummilist og karosseri i øvre hjørne-bue. Det kommer til å samle seg vann. Jeg ble meget skuffet, og skrev en mail til GS: "Hei dere! Monterte idag 82199404278/81 Baklykt E-34 hvit blink begge siden. Må bare gi tilbakemelding om at disse ikke var noe bra. Veldig dårlig passform, lyktene var nesten umulig å få inn i karosseriet. Det er et stort mellomrom mellom karosseri og gummipakning på begge to, i øvre hjøne-bue. To ledninger bak var blitt revet fra loddepunktene. Og gummien sitter dårlig fast. Jeg ble rett og slett veldig skuffet. Hva mener du/dere? Ha en fortsatt fin dag! Mvh Steven" Svaret, ja det var like skuffende som varen. Quote: "Er du ikke fornøyd får du sende de tilbake til oss med informasjon i esken at du vil ha refundert beløpet for lyktene". Er det slik kundebehandling vil ha? Mvh Steven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TCCW Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Vel, det er jo ikke særlig annet for dem å gjøre enn å få tilbake varen, sjekke den ut og evt. sende deg nye lykter hvis disse var feilprodusert, eller pengene tilbake slik det blir foreslått i mailen. De kunne kanskje formulert dette her i mailen, men de svarte deg iallefal og viser vilje til å gi deg pengene tilbake. Husker jeg monterte ikke-oem-lykter på min 325i, og det minnet litt om det du forklarer, men det er slik jeg regner med da det ikke er OEM. Men som sagt muligheten er der for at varen inneholder feil utover det som vanlig kan forventes av "uoriginale" deler. Mine tanker rundt saken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugress Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2006 skjønner hva du mener Fenrik TCCW, og jeg er forsåvidt enig. men ser selv om en vare er billig, og ikke er original OEM, så skal den ha riktig passform. og ledningene skal sitte fast. du skjønner min frustrasjon, men jeg blir forbanna når jeg får reply-mail som er såpass likegyldig. Er ris for egen bak å selge varer av denne dårlige kvaliteten!!!!! Steven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
znork Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Topp kundebehandling av GS-bildeler. Er varen ødelagt er det lite annet GS-bildeler kan gjøre enn å gi deg pengene tilbake eller gi deg en ny vare. Hva hadde du forventet forresten??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
askeladden Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 hei har sikkert bestilt varer for 100 000 oss gsbildeler, å har fått kjempe servis hver gang. så det var sikkert bare en glipp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
compact Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 du kan jo ikke kalle det dårlig kundeservice når gs vil gi deg refundasjon for lyktene da. mange firma som er såpass useriøse som ikke engang gidder å svare på en mail engang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bunny Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Det var et kort svar ja, men hvilket svar hadde du forventet da? Det er vel ikke så mye annet dem kan gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 ser ikke noe galt i det svaret. kanskje litt dårlig formulert. men, kort og greit. de sier jo de vil/skal gjøre opp for en dårlig vare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 vil ikke si at det var dårlig kundebehandling, de prøver jo å ordne opp med en gang! kanskje utdypet mailen sin litt mer men..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Kjøpte sikkert samme settet jeg fra de. Kom i en rød og hvit eske med en eller annen figur på utsiden. ( Husker ikke helt) Enig i dårlig passform, pakningen var "limt på hos nille" og veldig vanskelig å få de montert skikkelig. Samler seg nok vann innvendig/baksiden av lykten. Det var kommet dugg på ene så jeg nå. Får se om jeg fikser en pakning selv eller tar den som var på de originale. Lite imponert over disse lyktene så håper at de skifter til en bedre produsent i neste runde. Betaler heller 200 mer for noe skikkelige lykter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugress Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2006 ja, kundebehandlinga var jo ikke så altfor jævlig. blir likevell sur når jeg legger ut om et gjennomført dårlig produkt, og får et så kaldt og kjapt svar. men hadde dere, som meg og Stonescream, prøvd disse lyktene, ville dere forstått min frustrasjon. Er ikke vits å selge noe slik. Setter bare GS i et dårlig lys. Har ikke hatt BMW så veldig lenge, men jeg vet at det blir BMW fremover i årene, og muligens vil jegvurdere å kjøpe deler fra andre firma, når jeg får et førsteinntrykk som dette. jeg betaler gladelig ekstra for bedre kvalitet. På eskene står det : Ja Ja Lights. Sier kankje det meste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Jeg tror jeg har handlet for godt over 100k hos GS bildeler, og aldri opplevd dårlig service, heller tvert imot. Det at du kanskje får en kort mail tilbake, vil tro går på tidspress hos selgerene. De har utrolig mye å gjøre. Det er jo bare å sende lyktene tilbake og få igjen pengene hvis en ikke liker det en har fått. Det aller beste er å ringe og snakke med folka som jobber der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
compact Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 en jeg jobber sammens med fikk tilbud om jobb på GS ,men takket nei pga at de hadde det så travelt der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odde Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Jeg var i nye butikken til GS for noen uker siden, og synes jeg fikk veldig god service! Jeg skulle bare ha noe småtteri(nye skiltlys og div.), men jeg følte at jeg ble veldig godt mottat! Det vitner jo om god kundeservice mener jeg, at man blir like godt tatt imot enten man handler for 100kr eller 100 tusen. Kommer garantert til å ta turen neste gang jeg trenger noe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Etter å ha studert ledelse, med blant annet forbrukeradferd-kunde/leverandør forhold, er det helt sikkert at dette svaret IKKE er hva en forventer ved en slik henvendelse. Selvføgelig påtok firmaet seg bytting/omlevering i samsvar med forbrukerkjøpsloven, men det var måten budskapet ble formidlet på som er feil. En kunde har rett til, og bør forvente en liten beklagelse på alle de ulemper denne "feilleveransen" måtte medføre, ikke bare et "er du ikke fornøyd, send tilbake". I et stadig økende marked, der kundens "makt" ovenfor valg av leverandør er gjeldende, er det det lille ekstra som kan være avgjørende for kundens oppfattning og grunnlaget for videre "lojalitet", noe som forøvrig henger nøye sammen med det som er beskrevet i boken "Den lojale kunden". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå