Gå til innhold

Få ut kjørekomputer i E34


Anderslien
 Share

Anbefalte innlegg

Først må du nok ut med radio/cd/kassett-spilleren. Deretter tar du hånda inni hullet, å kjenner i bakkant på OBC'en..der skal det være en liten hendel. Trekk denne imot deg..den skyver OBC'en ut.. :) Hvis du kun har klokke fra før, er det ikke sikkert at den store OBC'en passer i den ramma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "måtte" (tror ikke jeg prøvde å skyve..?) trekke mot meg på min iallefall, men jeg har også sett flere som har sagt at man skal skyve fra ja..

Her er en liten gjennomgang:

http://bmwe34.net/e34main/upgrade/OBC.htm

Den var bra til hjelp egentlig. Alt står der. Om programmering og alt... Skal prøve å se på det litt i kveld eller i morgen jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at visst du har bil uten Check controll, så må du ha kjørekomputer med kodestikk. Det fikk jeg efare :(

Ja, jeg har det, så får håpe jeg har alt som trengs til den kjørekomputeren :) Har nå hvertfall bestilt en, så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær klar over at alt som står på den siden der IKKE medfører riktighet:

If your BMW E34 came from the factory with either an analogue clock or a digital clock/outside temperature combo it is possible to upgrade to the full On Board Computer (OBC). The clock units use the same connector as the OBC and all the wiring is already in place.

Cars that had only an analogue clock do not have the outside temperature sensor mounted, so this function will not work, but all the other signals come from the ECU.

Cars that have the instrument cluster with no check control will most likely have no gong so the OBC will stay quiet about ice and speed limit warnings and give a visual warning only.

All other functions should work as expected - including the CODE start blocking!

Det er riktig at det KAN fungere å bytte OBC, men de fleste som ble levert med klokke har ikke opplegget for verken liten eller stor OBC, og ingen av de vil da fungere. I tillegg må man passe på å få tak på en OBC fra en 518i/520i om man har en 518i/520i.. disse hadde ikke CC i instrumentclusteret som standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær klar over at alt som står på den siden der IKKE medfører riktighet:
If your BMW E34 came from the factory with either an analogue clock or a digital clock/outside temperature combo it is possible to upgrade to the full On Board Computer (OBC). The clock units use the same connector as the OBC and all the wiring is already in place.

Cars that had only an analogue clock do not have the outside temperature sensor mounted, so this function will not work, but all the other signals come from the ECU.

Cars that have the instrument cluster with no check control will most likely have no gong so the OBC will stay quiet about ice and speed limit warnings and give a visual warning only.

All other functions should work as expected - including the CODE start blocking!

Det er riktig at det KAN fungere å bytte OBC, men de fleste som ble levert med klokke har ikke opplegget for verken liten eller stor OBC, og ingen av de vil da fungere. I tillegg må man passe på å få tak på en OBC fra en 518i/520i om man har en 518i/520i.. disse hadde ikke CC i instrumentclusteret som standard.

Men jeg har liten kjørekomputer fra før da... Har fått tak i en stor kjørekomputer fra en 735i E32. Han som jeg skal kjøpe den av fikk ikke den til å fungere på sin, fordi han hadde klokke fra før, men er jo verdt et forsøk for meg. Eller så kan jeg vel kjøpe en sånn kabel som det står på den internettsida som dere la ut her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...