ropa Skrevet Oktober 3, 2006 Skrevet Oktober 3, 2006 Er det godt nok å ha bilen inne i en garasje, ikke isolert eller noe, nesten like kaldt som ute, men eneste er at snø/is/vann ikke kommer til. Er det noe spesielt man burde gjøre, smøre noen pakkninger/deler osv? Vet at man burde sjekke kjølevæske ihvertfall og fylle full tank Har hørt at biler som står over vintern eller lengre perioder ofte må skifte forringer og lignende pakkninger her og der, stemmer dette? Tenkte nemlig og kjøpe en bil som jeg kun skal bruke om sommeren. Takk på forhånd
Øyvind L. Skrevet Oktober 3, 2006 Skrevet Oktober 3, 2006 Jeg har min E30M3 i en uisolert garasje som er tørr og fin hele vinteren. Jeg parkere bilen, kobler på en "smart" lader på batteriet, låser og går. Så henter jeg den igjen når sommeren nærmer seg. Ikke vits å gjøre noe mere ut av det. Bilen tårler jo frost!!
maurtin Skrevet Oktober 3, 2006 Skrevet Oktober 3, 2006 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=30528 akkuratt en tråd om det;)
ropa Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2006 Da har jeg planen klar, kjører bilen oppå et betonggulv i en uisolert garasje og setter byggplastik/fuktsperre under bilen, fyller full tank og tømmer i noe kondensfjerner i tanken. Tar batteriet inn og ladder det par 2-3ganger i løpet av vinteren. Vasker, kanskje polerer den enda godt før. Bor jo langt nord, så det er relativt lite fuktighet her når gradestokken passerer enn 25- (++) Var intressant det der med å hive på en teskje med olje i hver ventil, er det noen som har erfaringer med det eller har gjort det? Eller om det i det hele tatt er noe vits med det?
Quattrokiller Skrevet Oktober 13, 2006 Skrevet Oktober 13, 2006 Kan være lurt å starte bilen en gang per måned, for oljen synker i alle lagre etc, feks hjullagre etc. Kan begynne å ruste. Og hvis du har AC bør den kjøres en gang i måneden ellers så blir pakninger tørre og kan sprekke.
wicky124 Skrevet Oktober 13, 2006 Skrevet Oktober 13, 2006 min blir stående i garasjen..oppvarmet felles garasje med overvåking..kommer til starte og kjør den en gang i uken i garasjen..bare for å holde bilen ved like..digg med stor garasje...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå