Gå til innhold

Hvilket sub-element skal jeg kjøpe for å få god lyd?


Anbefalte innlegg

Skal montere anlegg i en E-34, og trenger noen gode råd. Nytt frontsett og bakhøytalere er allerede montert, men problemet er subwooferen. Forsøkte å montere en kasse med 2 stk 12" boss elementer drevet av en jbl gto 600 forsterker. Bassen er god til techno og pop, men musikken som skal spilles er hovedsaklig av typen Pink Floyd, Bob Dylan osv. Når slik musikk spilles, virker bassen veldig grosmete og lite klar. Regner med at forsterkeren kan benyttes, men at en ny sub må kjøpes. Hvilket element skal jeg velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker to stykk cadense triplex (2ohms) i en kasse som du ser nederst på denne linken: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=30662

men tar ut platen som står mot sete ryggen, slik at portene i kassen peker/spiller inn i kupeèn, om du ikke fjerner den platen er det egentlig samme hvilke subber du bruker... da får du forferdelig lyd uannsett nesten... (har prøvd med mine, resulterte i myye skramle lyder utenfor bilen, å lite nytelse i Kupèen :x )

brukte noen cadense flash subber en liten stund, fungerte ok til en billig penge, koster vel 900.- de kan jeg egentlig annbefale, de er meeeget lette å drive også... http://www.bassbrothers.no/mainpage/bas ... hoved.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jo sies at slik musikk liker veldig godt 100 Hz mot vanlig pop og techno som ligger litt laver på 70-80 Hz.

Bør nok prøve å stille frekvensen dersom JBL'en har aktivt delefilter.

Kan vi ikke se på det på lørdag da?

PS! Har endelig fått montert AE-lyktene nå :) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett åssen elementer du bruker, så er åssen du monterer dem som teller. få lydtrykket bort fra bagasjerommet og inn i kupeen. det er ALFA oppgaven din for god lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det skal sies nå at problemet han beskriver i første innlegg er utbedret.

Han ble litt paff da jeg så på innstillingene og så at delefrekvensen sto oppimot 150 Hz.

Etter litt finjustering på gain og frekvens ned til rundt 80 Hz så spilte det riktig så bra...

Ble litt vemodig siden han har hatt anlegget i sin coupe i 3 år med innstillingene som var, og hørte lyden som er nå.

Nå står anlegget i en 525tds :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...