Gå til innhold

Nok en tråd om bensinlukt

Frakk2000
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om en DIY på å fikse dette?

Det er snakk om en e36 318i. (93 mod).

Vet det er som regel en morken slange, men gjerne noe delenummer, evnt størrelse, og plassering. (Det er jo et lass med slanger?

Og, hvis jeg napper den av, kommer jeg til å dynke meg selv i bensin?

Er det noen i Kristiansand som har peiling? Så kunne vi evnt tatt bilder og lagd en DIY? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På venstre side under "Diverse linker" finner du "Online ETK". Dette er en delekatalog som både gir deg delenummer og innbyrdes plassering av "alt det måtte være" på bilen din. -En god start for å orientere seg rundt (men det visste du sikkert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Åpne plastlokket som ligger over gasswiren (på innsugsmaufoilen). Når du kikker nedi der ser du 2 korte slanger (5-6 cm) som går inn på fuelrailen. Er stor sjanse for at det er en av de som lekker litt. Du drar bare ned på bilrekvisita sjappa og kjøper 15 cm bensinslange med innvendig diameter 8 mm. Kjøp samtidig 4 nye slangeklemmer. Dette vil ikke koste mer en max 50 kr. Det er jævlig trangt, men det lar seg gjøre å skifte de uten å ta av manufoilen, har gjort det selv. Det kan selvsakt være noe annet også, men sjekk dette. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De slangene er max 3-5cm lange på M40 motoren og går "rett fram", noe som jeg har vanskelig for å se kan være morkent med mindre maskinen har gått noe vanvittig langt. Bensinslanger er såpass lett å skifte på M40 at det nesten burde gjøres uansett ved kjøp. Minsker faren for motorbrann betraktlig. Skift bensinfilteret i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De slangene er max 3-5cm lange på M40 motoren og går "rett fram", noe som jeg har vanskelig for å se kan være morkent med mindre maskinen har gått noe vanvittig langt. Bensinslanger er såpass lett å skifte på M40 at det nesten burde gjøres uansett ved kjøp. Minsker faren for motorbrann betraktlig. Skift bensinfilteret i samme slengen.

Disse kan være morkne selv om de er bare ca 5 cm lange, og går rett fram.

Har netopp skifta på min M40 som er gått 250 k noe jeg ikke anser som "noe vanvittig langt". Du må huske at trykkslangen står under konstant trykk, noe som gjør at den er konstant belastet selv om det ikke er bøy på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Satte på 2 ekstra slangeklemmer, pluss at jeg gikk over hele innsugsmanifolden og rensa den for skit og lort.

Det som jeg synes var litt rart, var en av slangene fra selve spjellhuset var fylt med vann? Er det vanlig? Det var ikke kjøleveske, og det var ikke bensin. Temmelig sikker på at det bare var vann?

Tror jeg blei kvitt bensinlukta ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...