Frakk2000 Skrevet Oktober 5, 2006 Share Skrevet Oktober 5, 2006 Er det noen som vet om en DIY på å fikse dette? Det er snakk om en e36 318i. (93 mod). Vet det er som regel en morken slange, men gjerne noe delenummer, evnt størrelse, og plassering. (Det er jo et lass med slanger? Og, hvis jeg napper den av, kommer jeg til å dynke meg selv i bensin? Er det noen i Kristiansand som har peiling? Så kunne vi evnt tatt bilder og lagd en DIY? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rams Skrevet Oktober 5, 2006 Share Skrevet Oktober 5, 2006 På venstre side under "Diverse linker" finner du "Online ETK". Dette er en delekatalog som både gir deg delenummer og innbyrdes plassering av "alt det måtte være" på bilen din. -En god start for å orientere seg rundt (men det visste du sikkert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Ja, men det kan være vanskelig å vite hva som er bensinslange og hva som er noe annet. Jeg har desverre ikke så god greie på motor Kan jeg se denne beryktede bensinslangen ovenifra, eller bør jeg heise opp bilen for å bytte/se den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Jeg skal prøve å ta en god del bilder av motorrommet i dag, så kan folk komme med gode forslag til slanger jeg kan sjekke/bytte ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Etter en uoffisiell sniffetest, så virker det som mesteparten av bensinlukta kommer fra fuelrailen. Er dette vanskelig å bytte/reparere? Dyrt? M40 motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Oktober 18, 2006 Share Skrevet Oktober 18, 2006 Bensinslanger er billig,fåes kjøpt alle bilrekvisita sjapper.Er jo bare og kjøpe rikelig med slange og bytt ut det som ser dårlig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Problemet er vel heller at jeg har gått over slangene, og ingen av de ser særlig dårlige ut. Så jeg mistenker som sagt over Fuelrailen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Oktober 18, 2006 Share Skrevet Oktober 18, 2006 Gjorde du det mens motoren var i gang? Kan være vanskelig å se nøyaktig hvor det kommer fra ellers... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Jepp, maskinen stod på tomgang og koste seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esben86 Skrevet Oktober 18, 2006 Share Skrevet Oktober 18, 2006 Kan jo være at tettningene rundt dysene er defekte slik at du får bensinlukt. kan også være bensintrykksregulatoren som lekker denne står i bakkant av fuelrailen mener jeg. jør nå de på min ivertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.big Skrevet Oktober 18, 2006 Share Skrevet Oktober 18, 2006 Åpne plastlokket som ligger over gasswiren (på innsugsmaufoilen). Når du kikker nedi der ser du 2 korte slanger (5-6 cm) som går inn på fuelrailen. Er stor sjanse for at det er en av de som lekker litt. Du drar bare ned på bilrekvisita sjappa og kjøper 15 cm bensinslange med innvendig diameter 8 mm. Kjøp samtidig 4 nye slangeklemmer. Dette vil ikke koste mer en max 50 kr. Det er jævlig trangt, men det lar seg gjøre å skifte de uten å ta av manufoilen, har gjort det selv. Det kan selvsakt være noe annet også, men sjekk dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 De slangene er max 3-5cm lange på M40 motoren og går "rett fram", noe som jeg har vanskelig for å se kan være morkent med mindre maskinen har gått noe vanvittig langt. Bensinslanger er såpass lett å skifte på M40 at det nesten burde gjøres uansett ved kjøp. Minsker faren for motorbrann betraktlig. Skift bensinfilteret i samme slengen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Mye bra tips her ja! De var tomme for 8mm slange på temaen, så jeg får svinge oppom mekonomen ellerno. Se om jeg får skifta bensinfilter også etterhvert. Men som sagt, jeg mistenker det værste, altså dysene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.big Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 De slangene er max 3-5cm lange på M40 motoren og går "rett fram", noe som jeg har vanskelig for å se kan være morkent med mindre maskinen har gått noe vanvittig langt. Bensinslanger er såpass lett å skifte på M40 at det nesten burde gjøres uansett ved kjøp. Minsker faren for motorbrann betraktlig. Skift bensinfilteret i samme slengen. Disse kan være morkne selv om de er bare ca 5 cm lange, og går rett fram. Har netopp skifta på min M40 som er gått 250 k noe jeg ikke anser som "noe vanvittig langt". Du må huske at trykkslangen står under konstant trykk, noe som gjør at den er konstant belastet selv om det ikke er bøy på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet November 3, 2006 Forfatter Share Skrevet November 3, 2006 Satte på 2 ekstra slangeklemmer, pluss at jeg gikk over hele innsugsmanifolden og rensa den for skit og lort. Det som jeg synes var litt rart, var en av slangene fra selve spjellhuset var fylt med vann? Er det vanlig? Det var ikke kjøleveske, og det var ikke bensin. Temmelig sikker på at det bare var vann? Tror jeg blei kvitt bensinlukta ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå