Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om en DIY på å fikse dette?

Det er snakk om en e36 318i. (93 mod).

Vet det er som regel en morken slange, men gjerne noe delenummer, evnt størrelse, og plassering. (Det er jo et lass med slanger?

Og, hvis jeg napper den av, kommer jeg til å dynke meg selv i bensin?

Er det noen i Kristiansand som har peiling? Så kunne vi evnt tatt bilder og lagd en DIY? :D

Skrevet

På venstre side under "Diverse linker" finner du "Online ETK". Dette er en delekatalog som både gir deg delenummer og innbyrdes plassering av "alt det måtte være" på bilen din. -En god start for å orientere seg rundt (men det visste du sikkert)

Skrevet

Ja, men det kan være vanskelig å vite hva som er bensinslange og hva som er noe annet. Jeg har desverre ikke så god greie på motor :(

Kan jeg se denne beryktede bensinslangen ovenifra, eller bør jeg heise opp bilen for å bytte/se den?

  • 2 weeks later...
Skrevet

Kan jo være at tettningene rundt dysene er defekte slik at du får bensinlukt. kan også være bensintrykksregulatoren som lekker denne står i bakkant av fuelrailen mener jeg. jør nå de på min ivertfall

Skrevet

Åpne plastlokket som ligger over gasswiren (på innsugsmaufoilen). Når du kikker nedi der ser du 2 korte slanger (5-6 cm) som går inn på fuelrailen. Er stor sjanse for at det er en av de som lekker litt. Du drar bare ned på bilrekvisita sjappa og kjøper 15 cm bensinslange med innvendig diameter 8 mm. Kjøp samtidig 4 nye slangeklemmer. Dette vil ikke koste mer en max 50 kr. Det er jævlig trangt, men det lar seg gjøre å skifte de uten å ta av manufoilen, har gjort det selv. Det kan selvsakt være noe annet også, men sjekk dette. :wink:

Skrevet

De slangene er max 3-5cm lange på M40 motoren og går "rett fram", noe som jeg har vanskelig for å se kan være morkent med mindre maskinen har gått noe vanvittig langt. Bensinslanger er såpass lett å skifte på M40 at det nesten burde gjøres uansett ved kjøp. Minsker faren for motorbrann betraktlig. Skift bensinfilteret i samme slengen.

Skrevet

Mye bra tips her ja!

De var tomme for 8mm slange på temaen, så jeg får svinge oppom mekonomen ellerno. Se om jeg får skifta bensinfilter også etterhvert.

Men som sagt, jeg mistenker det værste, altså dysene.

Skrevet
De slangene er max 3-5cm lange på M40 motoren og går "rett fram", noe som jeg har vanskelig for å se kan være morkent med mindre maskinen har gått noe vanvittig langt. Bensinslanger er såpass lett å skifte på M40 at det nesten burde gjøres uansett ved kjøp. Minsker faren for motorbrann betraktlig. Skift bensinfilteret i samme slengen.

Disse kan være morkne selv om de er bare ca 5 cm lange, og går rett fram.

Har netopp skifta på min M40 som er gått 250 k noe jeg ikke anser som "noe vanvittig langt". Du må huske at trykkslangen står under konstant trykk, noe som gjør at den er konstant belastet selv om det ikke er bøy på den.

  • 2 weeks later...
Skrevet

Satte på 2 ekstra slangeklemmer, pluss at jeg gikk over hele innsugsmanifolden og rensa den for skit og lort.

Det som jeg synes var litt rart, var en av slangene fra selve spjellhuset var fylt med vann? Er det vanlig? Det var ikke kjøleveske, og det var ikke bensin. Temmelig sikker på at det bare var vann?

Tror jeg blei kvitt bensinlukta ihvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...