Gå til innhold

kan man få anmerkning for turbo kit på eu kontroll?


rel0ad
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis bilen din har vært registrert i Norge i 10 år slipper du hk avgift. Kun det det koster å få ny vognkort + evt godkjenningstime.

Det er jo fullt mulig å få godkjent turbo på 325 i Norge. Uten Tysklandstur. Det ligger jo til og med tråd på prosjektforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de krever avgassmåling fra ett labratorium, å de finnes bare i tyskland, var noe med at bilen skulle stå i lokale over natta åsså måles i ett par dager, både på vei og på labratorium, detta har jeg hørt ifra statens vegvesen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt med -------------? har hørt at de ser veldig mellom fingrene enkelte ganger..

håper for din del at du ikke står for dette!! du har nå satt [verkstedsnavn sensurert] i de useriøses bås!!

å se igjennom fingrene på sånt er vært alvorlig!! å bli tatt for dok forfalskning og unlatelse å raportere eventuelle ombygging etc straffes svært hardt og koster verkstedet dyrt!!

verkstedet skal Raportere uoverenstemelse med vognkort ved å benytte seg av punkt 4 !! (dvs at du vil få en ny frist, og innkalling til vising hos biltilsynet)..

gå og hvis vilen din, og la det stå til!! de skal ikke sette punkt 2 på dette, men punkt 4 .. dvs at bilen henvises til biltilsynet for godkjenning av senkesett, trimming, montering av større motor etc ...

Kan si at jeg er bilmekaniker lærling(på en annen plass) så jeg tar ikke pkk.. Ellers er dette bare noe jeg har hørt, så var bra navnet ble sensurert, så hvis du kunne gjort det i quoten så hadde det også vært fint. jeg skulle nokk ikke skrevet det i utgangspunktet, så får beklage det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
de krever avgassmåling fra ett labratorium, å de finnes bare i tyskland, var noe med at bilen skulle stå i lokale over natta åsså måles i ett par dager, både på vei og på labratorium, detta har jeg hørt ifra statens vegvesen da...

dette tviler jeg litt på, er mange i norge som for godkjent sine bmw turboer, å ikke pokker reiser alle til tyskland, så dær prater statens vegvesen bare tull,dær har ikke dem gjort jobben sin med å sjekke d opp, det dem krever er at bmw gir deg klarsignal til dette, å d bruker ikke bmw å være så vanskelig med. er å et firma i skien som hjelper deg med å få bilen din godkjent her i norge, husker ikke hva dem heter nå, men var med i bilsport for ikke så lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.ssperformance.no ;)

Du har tydligvis fått det "standard" svaret fra Biltilsynet. Det går da ann å godkjenne turbo i BMW i Norge. Jeg ville forsøkt å hendvendt meg til en annen trafikkstasjon, samt skaffet litt dokumentasjon fra andre som har bygget turbo. Jeg har lest at Egersund trafikkstasjon skal være rimelig greie å ha med å gjøre, pga av de (basert på det jeg har lest) har godkjent mange grombygg fra sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...