m-blå Skrevet Oktober 5, 2006 Skrevet Oktober 5, 2006 Hei. Jeg har en 730d 2000mod. 184 hk. Som av og til stopper ved mye gasspådrag, virker som det er elektronikk som bare kutter, alt dør av, og bilen må startes på nytt. Prøvde i går flere ganger med fullt pådrag lenge og mange ganger, alt ok. så plutselig ved pådrag skjer det igjen. Har hatt bilen inne på Bmw 3 ganger nå,og de har ennå ikke funnet feil. Det som er skiftet er Inline-dieselpumpe, bakre dieselpumpe. På bmw fikk de opp feilkode: Boost common rail censor. denne ble skiftet(mye arbeid,ligger under manifold). bilen var lik. så ble en annen boost censor skiftet uten at det hjalp. De har testet alle dyser. Nå har bilen stått på verksted i en uke. De har feilsøkt hele ledningsnett på bil og prøver nå uten oljenivåsensor. hele returen på dieselsystemet er rengjort. Men feilen er der like forbannet. Begynner og bli dyrt dette..... Noen som har vært borti noe liknende på sin diesel 184 hk.? Eller har kunnskaper til og komme med fornuftige forslag hva det kan være?
m-blå Skrevet Oktober 8, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2006 Ingen som har noen forslag? Kan det f.eks være motorstyringen? Har bestilt ny verkstedtime 24/10 da er det satt av en hel dag til bilen. Kjedelig feil siden den bare opptrer av og til.
Viko Skrevet Oktober 8, 2006 Skrevet Oktober 8, 2006 Hei.. Kondolerer med problemene dine, og ja dette er dyrt å prøve å fikse/feile på No vet eg ikkje helt 100% ka sensorer det er på din diesel bil, så der lar eg spekulasjonene være, har ikkje skrudd på ein så ny bil. Men eg hadde ein gang eit likt problem, dette var da ein dårleg sensor, på veivhjulet som gir signal til ECU, bytta 2 stykker, og etter det har den vert helt fin så lenge eg hadde bilen (2år) Dette var da ein Cosworth. Det er nok sikkert ein sensor el. elektronikk feil er eg redd.
Hylland Skrevet Oktober 8, 2006 Skrevet Oktober 8, 2006 Er det ikkje over 200hk i 730? er vel 728 som har 184hk...?
mhane Skrevet Oktober 8, 2006 Skrevet Oktober 8, 2006 De første 730d som feks min 99-mod hadde 184 hk på lik linje med 99 mod 530d som også hadde 184 hk
m-blå Skrevet November 5, 2006 Forfatter Skrevet November 5, 2006 I går tok den j.... bilen helt kveld! Var nede i byen ett ærend, parkerte og stoppet bilen. Skulle starte opp igjen etter 3 min..... starteren går som bare det men finnes ikke antydning til liv( selvfølgelig regn og kuling så d var surt og stå der og lete etter feil). Så falken måtte komme og ta den med til bavaria hvor jeg hentet bilen sist på onsdag etter de har feilsøkt igjen.... Håper nå at det er motorstyringen som har tatt kveld. Sier håper fordi jeg kanskje kan få en slutt på problemer, begynner og gå lei av at bilen alltid er på verksted. Noen som har tips? Bilen kinner som bare det...men la merke til at varsellamper blinket i hytt og pine mens jeg kinnet. Ikke antydning til og tenne. Må bare få legge til at jeg er glad for at min bedre halvdel sin 320 dat som er kjørt 180000km er til og stole på. (eneste jeg ikke liker er mobbingen hennes nå )
mhane Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Du må holde oss oppdatert på hva feilen egentlig var. Hvis de finner feilen da og det blir orden på sakene. Har enda ikke opplevd noe problemer med motoren/elektronikken på hverken 530d eller 730d'n jeg har nå.
Gjest Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 denne historien har jeg hørt før... så er nok ikke noe uvanlig.. det vanligste er dyse/injektor... men du sier at de har sjekket det.. de første symptomene tilsier oljefylt intercooler...men det er nok ikke det heller... si ifra hvis du vil selge motoren da..hehe... lykke til!
///MoePower Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Er det ikkje over 200hk i 730? er vel 728 som har 184hk...? Det er i de gamle 7`erne med M30 bensinmotor det er slik. 728i: 184hk 732i: 197hk 735i: 218hk 745i: 252hk
m-blå Skrevet November 7, 2006 Forfatter Skrevet November 7, 2006 Selvfølgelig så startet jo bilen i går igjen nede på Bavaria. Men de fikk opp feilmelding på kamakselsensor, så den er nå byttet. De sier det er en vanlig feil som gir utslag i at bilen av og til ikke vil starte. Men......bilen kutter fremdeles ved full gass av og til. Nå skal de prøve med ny motorstyring....håper det kan bli løsningen. Begynner og gå litt lei nå.
Andreas1 Skrevet November 7, 2006 Skrevet November 7, 2006 Bare en helt løs tanke hvis det ikke skulle være motorstyringsenheten; Det kan ikke være kondens eller fukt i drivstoffsystemet ditt da?
m-blå Skrevet November 7, 2006 Forfatter Skrevet November 7, 2006 Har lite tro på fukt i diesel da problemet oppsto i sommer og to forskjellige dieselpumper er byttet( bakre og inline), samt retur er rengjort. Er nok en elektronisk feil siden den kutter alt ved mye pådrag....må legge til at hvis jeg er rask med tenningsnøkkel tilbake ett hakk og så tilbake igjen ( i fart) så er motoren i gang igjen (girkassa står i drive) . Venter jeg for lenge må jeg stoppe, sette i fri og starte igjen. Motoren går helt rent og fint ellers, ingen fusking. Kutter kontant.
740dsti Skrevet Januar 10, 2007 Skrevet Januar 10, 2007 Hei m-blå. Fikk du orden på problemet med fuskingen?
m-blå Skrevet Januar 10, 2007 Forfatter Skrevet Januar 10, 2007 Nei, dessverre ikke. Nå har bilen vært på verksted i en måned, hentet den på fredag. På søndag stoppet den igjen, nå er det ikke mulig og få start. Håper det er positivt at den ikke starter nå...da feilen kun har vært i ett millisekund før og vanskelig og finne. Nå er den permanent Styringsenhet til motor er byttet og nå hele ledningsnett til motor...men nå står den igjen.
mhane Skrevet Januar 10, 2007 Skrevet Januar 10, 2007 Får håpe du finner ut av det nå da, siden bilen ikke vil starte så er det vel håp i hengende snøre.. du må holde oss oppdatert hvis de finner ut av feilen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå