mbrothe Skrevet Oktober 7, 2006 Skrevet Oktober 7, 2006 Heisann! Er det noen her som vet hvordan det fungerer med bestilling fra koed.dk? Har de avdeling i norge som de sender ut fra, eller sendes det fra Danmark slik at en kan risikere å få brev med krav om toll og moms osv? Er så surt å få regning fra tollen to uker etterpå
fre Skrevet Oktober 7, 2006 Skrevet Oktober 7, 2006 Det er ikke toll på bildeler Du får regning på norsk moms i etterkant. Du betaler IKKE dansk moms.
Kjetil 323i E36 Skrevet Oktober 7, 2006 Skrevet Oktober 7, 2006 Ta et søk på forumet å du vil finne MANGE tråder om akkurat samme tema. MVA regningen fra TNT (fraktfirmaet), kommer i ettertid som du selv er inne på. Bruk kalkulatoren under så finner du den totale prisen: http://chrzz.no/koed.dk-kalkulator/
Arild G. Skrevet Oktober 7, 2006 Skrevet Oktober 7, 2006 sist jeg bestilte fra koed så fikk jeg telefon fra TNT om at pakka stoppa i tollen og at jeg måtte forhåndsbetale momsen. fikk da regning på e-mail som jeg måtte betale før jeg fikk pakka. gikk en ekstra uke pga det rotet. fikk beskjed fra TNT om at det var slik det egentlig skulle fåregå, men at mange pakker bare gikk rett forbi og da får man regning i etterkant.
mbrothe Skrevet Oktober 7, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2006 kjip kalkulator! blir jo 1000kr totalt, for en vare til 500 fra koed jo!
ChrZZ Skrevet Oktober 7, 2006 Skrevet Oktober 7, 2006 Er nok korrekt det, mbrothe. Det skal 25% på det varene + frakt ifra koed. Så kommer et gebyr ifra TNT for å ha forhåndsbetalt, samt et fortollingsgebyr ifra Utenlandsterminalen til Posten Norge som tar seg av fortollingen (dvs, alle pakker som kommer utenfra Norge). Er ikke kalkulatoren som er kjip, er de norske reglene for import. Du får klage til en stortingsrepresentant.
maxmix Skrevet Oktober 7, 2006 Skrevet Oktober 7, 2006 kjip kalkulator!blir jo 1000kr totalt, for en vare til 500 fra koed jo! er jo ikke akkurat kalkulatoren sin feil at du må betale moms
mbrothe Skrevet Oktober 7, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2006 sjønner da at det ikke er kalkulatoren. Men blir det ikke veldig dyrt å bestille derifra da? Norske avgifter er noe helt for seg selv..
ChrZZ Skrevet Oktober 7, 2006 Skrevet Oktober 7, 2006 Det hele kommer an på hva du bestiller, samt også hvor mye du bestiller av gangen. Som du ser nu, så består gebyrene som tilkommer -uansett- varebeløp ca 50% av totalsummen ifra koed.dk. Hvis du bestiller f.eks. for 5000,-, så vil 250,- i gebyrer nesten ikke merkes hvis prisene på det du bestiller er billigere enn i norge, osv.
stian329 Skrevet Oktober 7, 2006 Skrevet Oktober 7, 2006 sjønner da at det ikke er kalkulatoren. Men blir det ikke veldig dyrt å bestille derifra da?Norske avgifter er noe helt for seg selv.. Har du i det hele tatt undersøkt hva delen(e) koster i Norge på forhånd??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå