Gå til innhold

Trenger hjelp med kjørekomputer. Noen ledninger ligger løst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg kjørekomputer til min E34 nå (den store). Også har jeg litt problemer. Jeg satte den på, men så fungerte den ikke, så jeg tok den opp for å se. Og da fant jeg ut at to ledninger hadde løsnet og lå løst inni der. Så jeg trenger hjelp til hvor disse ledningene skal? Også lurer jeg på hvordan jeg skal få den til å passe der den gamle satt (den lille med klokke, dato og temp).

Bilder:

DSCN1790.jpg

DSCN1789.jpg

DSCN1792.jpg

DSCN1795.jpg

P.S. Den ledningen som du ser ligger ganske på midten over der, er løs. Den og en til.

Skrevet

En annen ting du burde sjekke før du gjør noe mer.

Hvor mange ledninger har du i den kontakta som er bak klokka?

Har du kun 3 så må du bytte hele ledningsnettet i dashboardet for at kjørekomputern skal virke.

HAr du komputer med eller uten CodeStick? Hvis du har uten, så må du ha instrumentpanelet med CheckControl for at den skal virke, eller så må du lodde inn en CodeStick på komputeren din.

Skrevet
En annen ting du burde sjekke før du gjør noe mer.

Hvor mange ledninger har du i den kontakta som er bak klokka?

Har du kun 3 så må du bytte hele ledningsnettet i dashboardet for at kjørekomputern skal virke.

HAr du komputer med eller uten CodeStick? Hvis du har uten, så må du ha instrumentpanelet med CheckControl for at den skal virke, eller så må du lodde inn en CodeStick på komputeren din.

Jeg har ikke vanlig klokke, jeg har liten komputer med digital klokke, dato og temp. Jeg har rundt 20 ledninger bak i ei kontakt der. Veldig mange ledninger. Jeg har check kontroll i dashen der... Har forresten spurt på bimmer.info, men ingen har svart...

Skrevet
Du skulle fått lånt en annen komputer for å se hvor disse ledningnene går.

Ja, men jeg kjenner kun to stk med E34 og ingen har den store kjørekomputeren :( Men ingen på forumet her som kan være veldig snill og ta ut sin og ta bilder inni? :)

Skrevet
Jeg har kjøpt meg kjørekomputer til min E34 nå (den store). Også har jeg litt problemer. Jeg satte den på, men så fungerte den ikke, så jeg tok den opp for å se. Og da fant jeg ut at to ledninger hadde løsnet og lå løst inni der. Så jeg trenger hjelp til hvor disse ledningene skal? Også lurer jeg på hvordan jeg skal få den til å passe der den gamle satt (den lille med klokke, dato og temp).

Bilder:

DSCN1790.jpg

DSCN1789.jpg

DSCN1792.jpg

DSCN1795.jpg

P.S. Den ledningen som du ser ligger ganske på midten over der, er løs. Den og en til.

Vet du hva jeg skal trykke på for og stille inn den lille computeren?

Er den en eller flere knapper samtidig feks?

Skrevet

Bilder:

DSCN1790.jpg

DSCN1789.jpg

DSCN1792.jpg

DSCN1795.jpg

Vet du hva jeg skal trykke på for og stille inn den lille computeren?

Er den en eller flere knapper samtidig feks?

Ja, du må holde inn en knapp... Den øverste knappen i venstre hjørne mener jeg å huske :)

Skrevet

Noen som orker å demontere sin kjørekomputer å ta bilder inni så jeg ser hvor ledningene skal? Det er kun to skruer som må skrus opp og ta av to plastikkdingser. Veldig enkelt.

Skrevet

Knapp for å stille den inn???

Stille inn hva?

Det enese du må gjøre er å sette dato og klokkeslett så skal den virke fint den.

Du kan jo evt gå inn i konfig på den senere å justere korresksjons variablen på bensinforbruket. For å komme inn i konfig/test menyer så må du trykke "10" og "1000" samtidig. Deretter må du angi et program, det finnes 20 programmer:

Test Number Description

1 Display Test (all LCDs and LEDs activate)

2 Current Consumption in litres / 100 km

3 Current Consumption in litres / hour

4 Average consumption (used in calculating range)

5 Current Range

6 Not used (this function is active on some, but not sure of the purpose)

7 Fuel Remaining in Tank (litres)

8 Current speed (km/h)

9 System Voltage at Terminal R

10 Country / Language

11 Units / am.pm

12 Average speed (km/h) for calculating ETA

13 ETA

14 Date of software / mask of OBC

15 Production Diagnosis

16 Production Diagnosis

17 Display Vehicle Specific Data

18 Alarm Changeover (continuous vs. intermittent)

19 Lock / Unlock all functions (Sum of month and date to unlock or lock)

20 Correction Factor for OBC Fuel Consumption

21 Reset all defect codes, date and time

Skrevet
Knapp for å stille den inn???

Stille inn hva?

Det enese du må gjøre er å sette dato og klokkeslett så skal den virke fint den.

Du kan jo evt gå inn i konfig på den senere å justere korresksjons variablen på bensinforbruket. For å komme inn i konfig/test menyer så må du trykke "10" og "1000" samtidig. Deretter må du angi et program, det finnes 20 programmer:

Test Number Description

1 Display Test (all LCDs and LEDs activate)

2 Current Consumption in litres / 100 km

3 Current Consumption in litres / hour

4 Average consumption (used in calculating range)

5 Current Range

6 Not used (this function is active on some, but not sure of the purpose)

7 Fuel Remaining in Tank (litres)

8 Current speed (km/h)

9 System Voltage at Terminal R

10 Country / Language

11 Units / am.pm

12 Average speed (km/h) for calculating ETA

13 ETA

14 Date of software / mask of OBC

15 Production Diagnosis

16 Production Diagnosis

17 Display Vehicle Specific Data

18 Alarm Changeover (continuous vs. intermittent)

19 Lock / Unlock all functions (Sum of month and date to unlock or lock)

20 Correction Factor for OBC Fuel Consumption

21 Reset all defect codes, date and time

Nei, jeg trenger bilder av hvordan den ser ut inni...

Skrevet

Ingen som har mulighet til å hjelpe meg? Hvis du har en stor kjørekomputer, så trenger du bare å ta den opp forsiktig (to skruer og to gummi greier) og ta bilde inni der ledningene er festet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...