ChrZZ Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Vel... jeg kan jo også fortelle om min egen erfaring med jonte: Det hele begynte med at jeg i midten av januar 2006 kjøpte noen AE-lykter av han. Det var slike hele (frontlykter+blinklys i én del), og det stod i annonsen at dem var til cab/coupé. Jeg har selvsagt sedan, men jeg ble lovet og forsikret at disse også ville passe til min. I ettertid, så burde jeg vel egentlig ha lurt litt på hvordan dette skulle ha foregått.. Såh, midt i januar måned overførte jeg penger til han. 3100,- for å være nøyaktig. Regnet da med, som en normal person å være, at man da sender pakken når man får pengene til konto, men akk nei. Det varte ut i det lange og det brede. Ingen/få svar på PM, ingen på mail, ingen/få svar på SMS, osv osv. De gangene jeg f.eks. sendte en PM på bimmers.no og så at den var lest (man kan se dette ved å se at meldingen er borte ifra UTBOKS), så svarte han ikke. Jeg konfronterte han med dette, men da fikk jeg bare en unnskyldning at broren hans visstnok hadde brukt PC-en hans, og vært på bimmers, og gjort det hele... Månedene gikk og det begynte å bli vår i luften... Såh var plutselig lyktene bak i bilen til moren hans fordi hun glemte å sende dem på postkontoret. Bilen? Jo de var visst på et verksted, så dem kunne ikke hentes.. Måneden gikk, og bilen kom hjem fra verksted.. så var plutselig lyktene i et verksted hvor cab-en hans stod.. Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor de lyktene har gått slikt rundt, siden jeg sjekket opp på nettet hvor han bor hen, og sjekket hvor nærmeste postkontor var: ca 3-400m unna. Etter at det hadde gått 3,5mnd, så bestemte jeg meg for å sende en melding om at: Hvis du ikke sender lyktene innen uken som var, så ville jeg få pengene mine tilbake, og avbryte "kjøpet". Eneste jeg fikk tilbake var at det gikk ikke, fordi kjøpt er kjøpt ( ) Andre ganger han ikke fikk sendt pakken, var fordi han kjørte taxi 20timer i døgnet... jaha.. (samtidig som han gikk på skole) Har også vært ganger at han skyldte på at han ikke rakk åpningstidene til posten (var vel at han sluttet rundt kl 15 på skolen elns), men så så jeg i ettertid at de åpningstidene på det postkontoret 3-400m unna var til rundt kl 20.. jippi.. Såh... rundt den 20. mai, så fikk jeg endelig lyktene. Kan tro jeg var glad da Men gleden varte kort, fordi, dem passet jo selvsagt ikke. Ingen adaptermulighet eller noe slikt. Heldigvis så fikk jeg solgte dem til en annen på forumet her kort tid etter, med bare litt tap. Anywho... Her er ihvertfall min erfaring.. Så man kan jo velge selv om man vil handle med personen, og evt lure på hvorfor ingen har kommet hit og sagt noen varme og -positive- erfaringer med fyren.. Merkelig at ingen har gjort det..
Sevenord Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Kvalmt Huff... Nei satser på han legger inn noen ord her snart.
Ellingsen B. Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Du betalte i januar og han sendte deg pakken i mai? Jeg hadde anmeldt fyrn lenge før det! "Kjøpt er kjøpt"? Du betalte jo for en vare du aldri hadde fått.
Rage-A Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Som Ellingsen skriver, så er den gamle type dash med list som ikke kan taes av. Jeg byttet dashbord i min gamle 320 fra 1992, til 1998 modell dash, og monterte en M3 GT Karbonlist. Vet ikke når skillet var dog.
Ellingsen B. Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Som Ellingsen skriver, så er den gamle type dash med list som ikke kan taes av. Jeg byttet dashbord i min gamle 320 fra 1992, til 1998 modell dash, og monterte en M3 GT Karbonlist. Vet ikke når skillet var dog. Tror det kom i 95/96 eller at det kom i forbindelse med airbag.
Sevenord Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Litt merkelig å gjøre seg til "kjeltring" for 3-400 kr... Vertfall en så aktiv forumbruker.
mnesby Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Her kan det se ut som om det er bilde av vedkommende : Fant det på hjemmesiden hans, men det er fra 2004.
ChrZZ Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 morty@mnesby.com: han er jo også i "Presenter deg selv"-tråden her på forumet. Dvs, både han, bilen, huset, og dama.. Samt (omtrent) 1000 andre bilder på bilforumet.net (for de som ville se hvem han var ) Du betalte i januar og han sendte deg pakken i mai? Jeg hadde anmeldt fyrn lenge før det!"Kjøpt er kjøpt"? Du betalte jo for en vare du aldri hadde fått. Jeg er mer en tilgivende sjel. Dvs, jeg så mer bry i dét, enn å vente.. Men jeg hadde full personalia, så jeg var i den forstand *klar*.
mnesby Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Synes bildet var så "bra" at jeg ville legge det ut her. Kanskje det kan gjøre noen oppmerksom på hvilken "person" de evt. kommer til å gjøre en handel med.
Arnefles Skrevet November 4, 2006 Skrevet November 4, 2006 Jeg og JONTE har begge 95.mod og har en mistanke om at denne var beregnet til bilens hans.Men når den ikke paste der,solgte han den til meg uten å blunke(enda jeg spurte spes.om den passet 95.mod). JONTE svarte på alle mine mailer og msn før(mange!!),men etter salget av lista-ingen svar lenger! OG siden jeg har han på msn,ser jeg at han er VELDIG ofte på nettet. JONTE,SVAR FOR DEG NÅ!! Jeg krever kompensasjon! Og ChrZZ,du er i allefall tålmodig! Begynner å bli mange her på forumet som har dårlige erfaringer skjønner jeg,dette MÅ gjøres noe med! LEI AV USERIØSE FOLK HER!! -Trodde vi BMW-gutta var på samme lag jeg(selger som kjøper)...
bimmerdude Skrevet November 4, 2006 Skrevet November 4, 2006 Som Ellingsen skriver, så er den gamle type dash med list som ikke kan taes av. Jeg byttet dashbord i min gamle 320 fra 1992, til 1998 modell dash, og monterte en M3 GT Karbonlist. Vet ikke når skillet var dog. Tror det kom i 95/96 eller at det kom i forbindelse med airbag. Som jeg skrev tidligere så har det ingen ting med om det er airbag eller ikke men det kom sammen med oppgraderingen av interiøret rundt 94-95. Til og med 1996 modeller kunne fåes uten airbag på passasjersiden i visse land. Da også med samme hanskerom og list, som kan byttes ut, som de med airbag.
mAZE Skrevet November 4, 2006 Skrevet November 4, 2006 Jeg kjøpte jo det grenrøret jeg har av han derre Jonte.. Gikk jo forholdsvis greit det. Var litt treig med å få sendt det til meg, men det kom da, ikke verst det. Dette synes jeg er for dårlig av en fyr som faktisk har skrevet mye her inne. Så ikke handle noe mer av han er vel en ide da ja..
Anbefalte innlegg