Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har fått tilbud om en e30 m3 motor ik evo..me turbo..og data sprut

er det nåen som vet åssen det er å sette dette inn i en e36 318 ?

Hva trenges av deler ?

Skrevet
Hei har fått tilbud om en e30 m3 motor ik evo..me turbo..og data sprut

er det nåen som vet åssen det er å sette dette inn i en e36 318 ?

Hva trenges av deler ?

Du vil jo aldri få godkjent et slikt bygge da, om det er av interesse.

Skrevet

Hei ska sef svare må gi 12 lapper mfor hele greia men det er en kompis a meg som selger..Har prata me div folk som har bra peiling bla vidar strand,kai bakken..

fordelene er mange mye effekt i forhold til vekt bra vekting av bilen slipper den tunge sekseren....lurer bare på ka som må byttes for å få den i....

Skrevet

Si fra viss ikke du vil ha motoren!! Da er jeg innteresert :o

Men ellers så tror jeg ikke det er så veldig mange som har satt en S14 i E36 men lykke til uansett,gler meg til å følge prosjektet viss du bestemmer deg for å prøve :D

Skrevet

Virker nesten som noen syns det er domt og sette en m3 e30 motor i e36 .. kan ik helt sjønne dette da det er fler som har montert turbo på 318 is me topp resultat..

Da må jo m3 motoren være helt grei ,,,har foresten kjørt en 318 is turbo...fuka som fy det,,,

Skrevet
Virker nesten som noen syns det er domt og sette en m3 e30 motor i e36 .. kan ik helt sjønne dette da det er fler som har montert turbo på 318 is me topp resultat..

Da må jo m3 motoren være helt grei ,,,har foresten kjørt en 318 is turbo...fuka som fy det,,,

Vedrørende godkjenning av motorombygging: Motoren må være like gammel eller nyere enn bilen, og jeg tror nok du må dokumentere at motoren er fra en nyere bil om du skal ha noe som helst sjangs til å få godkjent et sånt bygg. Om du tror det holder å bare slipe bort M-power bokstavene på toppdekselet så er du i beste fall naiv.

Kan sikkert bli et interesant bygg, men jeg ser ikke det store poenget. Ikke vil det bli godkjent, og en M50B25 eller B28 er like sterke som S14 om ikke sterkere. E36 er en god del tyngre enn E30 og dermed trengst mere dreiemoment, noe som ikke S14 har så alt for mye av. Å sammenligne med en bil med turbo, hva skal det være godt for? En 318iS med pustehjelp og f.eks 240-250Hk vil jo selvfølgelig være noe helt annet enn en S14B23, nettopp pga dreiemoment.

Skrevet

Det jeg lurer mest på er om motor passer rett inn el hva må byttes motor fester el lign og vilke gear kasser passer på denne blokka?

Skrevet

Du kan bruke girkassene fra E34 M5. Girkassene fra E34 535 og E28 535 passer også, og tåler en del.

Btw: prøv å unngå sms-språk når du skriver.. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...