Gå til innhold

Angel eyes - lovlig?

DooRaaG
 Share

Anbefalte innlegg

De er lov å kjøre med i kombinasjon med grøftelys -OM DAGEN-. Dvs, AE + grøftelys = sant. Ikke AE + grøftelys + nærlys.

Om kvelden (dvs, etter at gatelysene er automatisk slått på), så er det kun nærlys som er lov. Ikke grøftelys (med mindre været tilsier at det er nødvendig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derimot så virrer det noen "rykter" rundt på forumet her ang om faktisk ettermontering av AE på en bil som ikke er typegodkjent med disse er lovlig i det hele tatt. Dvs, "rykter" = hva man skal tolke de gjeldende foreskriftene til. Er nemlig folk som har fått feil på dette på en EU-kontroll o.l.

Tingen er nemlig at det kan se ut til at biler som ikke ble levert med slikt fra fabrikk (altså, typegodkjent) ikke har lov til å ha dette, FORDI, det skal bare være TO parklys totalt foran på en bil.

Da E39 kom med sin facelift (første AE?), så startet dette hele bøtteballetten med at andre BMW-merker (og uheldigvis andre bilmerker...) skulle også ha slikt (hey, det er jo kult!). Men det virker som at det bare er E39, E60 (og alle andre som kom med dette fra fabrikk) som har lov til å bruke disse...

Men men... Ser her på forumet at det er -ytterst- få som har skrevet noe om at de har fått problemer med dette på EU-kontroller o.l. Så inntil videre, så er vi alle *trygge* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=318548#318548

Der har du like AE som ChrZZ også har, bare i Black Edition, jeg har chrome. På disse lyktene er det f.eks. integrert blinker, IKKE motor på høydejustering av lys, IKKE adaptere for tilkobling av nær/fjernlys.

Brukte 3 TIMER pr lykt på montering og fysisk justering av lykta.

Kosta meg nesten 1700 for paret, sånt sett er det knapt 3000 spart i forhold til Hella, men allikevel.

Vil på ingen måte anbefale Ebay...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ekte vare da for guds skyld. Jeg har lært...

Hadde du kanskje valgt Hella etc. dersom du hadde valget ChrZZ? Mmmhmmm :?

Hvis jeg skal kjøpe på nytt igjen, så tror jeg faktisk at jeg ville valgt denne kombinasjonen her:

Blinklys:

fkcl117-5.jpg

Hovedlys:

FKFS017_02.jpg

Begge ifra FK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...