Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallois! Synes varmeapparatet mitt oppfører seg rart om dagen, blåser kun kaldt bortsett fra når jeg setter varmen på maks. Gjelder både når jeg kjører og når bilen står og går på tomgang. Jeg vet at pollenfilteret må skiftes ut nå, men det har vel ikke noe med varmluften å gjøre? Termostaten fungerer fint. Har ikke AC, noen som har tips å gi meg? På forhånd takk! 8)

Skrevet

Blåser det kalft om du lukker friskluftsdysene også?

DVS stenger dysene i midtkonsollen og oppe på dashboardet, samt drar drar den midterste kontrollen helt til venstre.

Skrevet

Ja, det gjør det, jeg kan velge om jeg vil ha varm- eller kaldluft på dysene i dørene og i midtkonsollen / oppe på dashbordet, tror det ble standard etter 1993?

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Skrevet

Har byttet mikrofilteret nå og har nå skikkelig luftgjennomstrømning inn i bilen, men varmeapparatet mitt oppfører seg fortsatt merkelig, har riktignok ikke sjekket varmeventilene enda. Jeg kan starte bilen på kald motor, sette varmevelgerne på 22 grader og det blåser skikkelig varmt når motoren blir driftsvarm. MEN, etterhvert vil det gradvis begynne å blåse kaldere, kan det være bryterpanelet mitt som tuller? Takker for tips!

Skrevet

Sitat fra Autopower:

"Värmeventilerna? Vad är det och var sitter dom? Värmeventilerna reglerar hur mycket av kylarvattnet som ska cirkulera genom kupéns fläkt- och uppvärmningssystem. Det går till så att när värmereglaget är i minsta läget, så är värmeventilerna stängda helt. När värmereglaget är i mitten så öppnas värmeventilerna ett ögonblick och stängs därefter ett tag, för att ge "medelvärme". När värmereglaget är på max, så är värmeventilerna öppna konstant."

Ut i fra dette tolker jeg det slik at varmeventilene hele tiden åpner og stenger når temperaturen er innstilt på 22 grader. Da kan de sette seg fast i lukket stilling etter en tid og det vil begynne å blåse kaldt. Jeg hadde prøvd å sette varmen på fullt og sett om det ble gradvis kaldere da.

Skrevet

Nå skjønner jeg ingenting, har sjekket varmeventilene og de er ok, bortsett fra en ting. Det høres ut som det er salsakonkurranse inne i huset der varmeventilene sitter.. Hva skjer??

• 1 month later...
Skrevet

Har nå byttet bryterpanel inne i bilen og varmeventiler. Varmeapparatet virker nå, halvveis.. På høyre side kan varme justeres uten problem. På venstre side derimot blåser det kun varmt inntil etter en god times kjøring, da får jeg justert varmen littegrann. Varmeventilene er ikke problemet her, det er jeg sikker på. Finnes det noen ekstra temperatursensorer utenom den som sitter i midtkonsollen som kanskje kan lage krøll? HJELP!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...