RenZor Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 Hva skjer om jeg blir tvunget av fergemannskapet til å kjøre NED i ferga om jeg sier at jeg ikke KAN, pga lav bil, og bilen tar nedi og blir ødelagt i fronten e.l. ? Er det på eget ansvar? Over fjorden skal man jo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC Schnitzer Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 hva legger du i ordet tvunget? De tvinger deg vel ikke, du kan vel avgjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elementz Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 er vel bare å si til fergemannskapet at de får ta ansvaret for at du skal kjøre ned der.. Er jo bare å være hyggelig å si at bilen er lav.. har selv en kompis som knakk rieger frontleppa i 2 på den måten:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klebefix Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 Dei ser no som regel an bilane,blir som regel vinka opp.Berre å nekte å kjøyre ned..har i grunn berre krangla ein gang om da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 ex Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 Anvisningene fra matrosen er bare retningsgivende, du kan drite i han. Selv om det ikke blir særlig populært. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 Ikkje kjøyr om bord før eg sei "kjøyr om bord"....KJØYR OM BORD! Må ikke finne på å diskutere slike ting med de! Det er jo dette de lever av; Å sjefe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 Har jobba som kaibilitør i Fjord1 FSF dei sommerane eg har gått på skule, og anvisningene fra matrosen er for at sikkerheiten om bord skal opprethaldas. Sånn at du ikkje blokerer rømningsveiar, rett vekt osv.. MEN vist dei prøve å tvinge deg til å kjøyre ned eventuelt ha deg på hengedekk, skal du berre seie at du ikkje kjem ned/opp på grunn av låg bil. Vist dei då "tvinge" deg til å kjøyre opp/ned, er da på DEIRA ansvar, og når skipparen skrive forklaring på skaden, så ser det litt dårleg ut for matrosen at det er han som har foresaka den skaden på det eventuelle kjøyretøyet. E30Turbo: Antaglegvis har du vore sistemann i land vist du har gjort som du ville? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klebefix Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 Kan bli nekta å få komme om bord eller bli sent raport på vedkommende, om enn ikkje retta seg etter henvisnigane i følge fsf matros... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 Har aldri opplevd å bli vinket ned eller opp så lenge rånelysa er på og flippen på takluka er i råneposisjon. Uansett så er det jo bare å si at bilen er for lav, de er helt sikkert ikke interessert i å skade bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anni85 Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 kompisen som bor oppe i sogn og fjordane kan kun ta ferga når det er lavvann.. veldig spesielt , men bilen var så senket at det var eneste mulighet for han. å han kunne aldri kjøre ned i kjellern på båten..men er man tidlig ute å står først i køen pleier jo mannskapet peke deg rett inn etter min erfaring. vil tro at mannskapet ikke tar ansvar for at bilen din ikke kan stå der og der. man vet jo at en senket bil kan få problemer, selv over en fartsdump! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2006 hva legger du i ordet tvunget? De tvinger deg vel ikke, du kan vel avgjøre selv. Tvunget å tvunget fru blom.. Når det er 4-5 rekker med kø bak deg, å du MÅ over fjorden mener jeg at det er tvang om man blir dirigert NED med sint stemme... Var en sånn hissigpromp som tok av litt forleden, skjønner du. Hadde taket vært lavere enn 3meter hadde han hoppa igjennom det. Som regel får jeg viljen min, men enkelte tørr jeg ikke krangle med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 hva legger du i ordet tvunget? De tvinger deg vel ikke, du kan vel avgjøre selv. Var en sånn hissigpromp som tok av litt forleden, skjønner du. Hadde taket vært lavere enn 3meter hadde han hoppa igjennom det. Taket lavere enn 3 meter osv??? Den tok eg ikkje! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 Ferge-mennesker er en helt særegen rase som ikke er til å forstå seg på. Virker som krangling er det eneste de kan. Bare vær blid og hyggelig så pleier slike ting å løse seg. Spørre pent ett godt utganspunkt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2006 hva legger du i ordet tvunget? De tvinger deg vel ikke, du kan vel avgjøre selv. Var en sånn hissigpromp som tok av litt forleden, skjønner du. Hadde taket vært lavere enn 3meter hadde han hoppa igjennom det. Taket lavere enn 3 meter osv??? Den tok eg ikkje! Jeg vet ikke hvor lavt "take" på ferga er, altså over der du parkerer på dekket. Rekner med det er minst 3 meter høyt..? Han hoppa ganske høyt, ganske enkelt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 11, 2006 Share Skrevet Oktober 11, 2006 Anvisningene fra matrosen er bare retningsgivende, du kan drite i han. Selv om det ikke blir særlig populært. HAH! Jeg prøvde meg sist på vei hjem fra bimmers treff på Rudskogen, da jeg skulle inn på BastøFosen over til Horten fra Moss. INGEN pekte hvor jeg skulle kjøre, så jeg kjørte opp på øverste dekk sammen med trailere og minibusser. Var sikker på at jeg skulle subbe hvis jeg kjørte ned på dekk. Da kommer det en uniformshomo løpende etter meg, river opp døra og spør hva jeg tror jeg driver med?! Forklarer at bilen er lav etc. Det ga han faen i! Jeg skulle NED! Endte med at jeg måtte RYGGE av hele ferga (sto innerst) og tilbake i køen. (og da mer forsinkelse seff) "Skal vurderer om du får lov å være med over!" Når alle var på, fikk jeg lov å stå bak lastebilene på øverste dekk. Om de tok ansvar hvis jeg ødela understellet? "Nei, da må du snakke med styret i bastø fosen!!" Var så sinna jeg kunne tredd lua hans ned i brødsaksa hans.. Sikkert fordi jeg kjørte BMW og ikke var i 50-årene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå