Riefarn Skrevet Oktober 10, 2006 Share Skrevet Oktober 10, 2006 Driver å kobler tilleggspruten på kompressoren jeg monterer, det er 3 kabler, en hvit, en gul og en rød, hvor skal disse? Rød skal såklart på + polen, men de andre? Noe som skal på tenningen? Må luftmassemåleren skiftes ut, ettersom det kobles ekstra sprut? Takker for raske svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Oktober 10, 2006 Share Skrevet Oktober 10, 2006 Hvordan sprut kjører du ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Hjelper med bilder? kan lite om dette... hadde hjelp her, men han måtte på jobb... Sitter 2 ekstra dyser på benden inn på gasspjeldet som vist på bildet under.... De kablene jeg lurer på er de 3 som vises... rød, gul og hvit... Må vel nesten koble på dette før det er forsvarlig å kjøre med bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Ingen som vet? utålmodig her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet Oktober 10, 2006 Share Skrevet Oktober 10, 2006 Hjelp til selvhjelp Se side3 Rød: +12V (skal sikres med 5A) Gul: RPM input (negativ coil ikke mulig på din bil?) Hvit: Sensor jord, viktig å få skikkelig jording her! Jeg vil ikke anbefale å starte opp på grunnlag av dette uten at du veit hva du styrer med... Edit: Er dysene kobla opp? Les manualen nøye, mye nyttig info der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmå Skrevet Oktober 10, 2006 Share Skrevet Oktober 10, 2006 legg ut koblings skjema så skal jeg hjelpe deg,vi er ikkje synsk. lmm må du fortsatt ha, da mf2 har egen map sensor og bare skal tømme inn useriøst feil plasert bensin,du er vell klar over att du ikkje vil få lik forbrenning på sylindrene? da bensinen vil gå letteste vei,dvs rett inn i syl 3 og 4.............da blir d fort varmt for de andre ,,,,hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2006 eneste koblingsskjema jeg har nå er det som ble lagt ut i tråden over... Kjøpte dette kittet brukt, har ikke fått med noe som helst info, og er ikke greit når selger ikke svarer på SMS eller PM, ikke får jeg tak i han på noen måte. Skal lese gjennom den MF2manualen og se. Takker for hjelp så langt! Når det gjelder forbrenningen på sylinder 3 og 4 som sagt over, er det noe som må/kan gjøres med dette, eller er det bare sånn det er? Har som sagt lite greie på det her, og ikke fått noe info av han jeg kjøpte det av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet Oktober 11, 2006 Share Skrevet Oktober 11, 2006 Problemet med fordelingen av ekstra bensin er at innsuget er designa for å flytte luft, ikke en luft/bensin blanding. Forskjell i lufthastighet i unnsuget gjør at bensinen blir skillt fra lufta og du får forskjellig blanding på sylinderene. Med andre ord ikke nødvendigvis syl. 3-4. Derfor er originaldysene plassert så nær innsugsventilene som mulig. Skal du ha dette 100% bør du bruke en chip som manipulerer original motorstyring til å gi mer bensin og kanskje sette inn større dyser (slik ESS gjør). Justerbar bensintrykksregulator sammen med chip kan også fungere, men da kan 100% "duty cycle" på dysene bli et problem. Datsprut er heller ikke å forakte Men hva som er nødvendig er en annen sak, det kommer litt an på hvor mye ekstra effekt du skal ta ut. Jeg trur MF2 og ekstra dyser vil fungere greit så lenge du ikke tyner strikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Takk for bra svar, skjønte litt mer nå har ikke tenkt å lade mer enn 0.4... bilen skal vel ikke kjøres ekstremt hardt heller... ihvertfall ikke over lange perioder.... Er bare de 3 ledningene igjen, så er kanskje alt oppe å går... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Okey, nå har jeg åpnet MF2`en og oppdaget masse irr i det ene hjørnet. Var på elektronikkservice med denne, og han mente denne ikke kom til å fungere. Irr dannes over lengre tid, noe som vil si at jeg har fått den slik når jeg kjøpte den Hva koster det for en ny, og hvor får jeg tak i det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 11, 2006 Share Skrevet Oktober 11, 2006 koster vel 3000,-og oppover så vidt jeg veit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet Oktober 11, 2006 Share Skrevet Oktober 11, 2006 Hmm..Kontakt selger og krev pengene tilbake. Kjøp større dyser og/eller justerbar BTR, så har du litt å gå på Snakk så med ESS om de vil levere en chip tilpasset din bil, eller kontakt www.trimchip.com ang. seriell progammering. Tror din bil kan "chippes" via diagnoseporten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2006 hmm... ble plutselig mye mer enn hva jeg trodde måtte til her gitt... kontakte selger og kreve penger tror jeg blir vanskelig gitt, han sier at det funket greit når han hadde det så.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Okey.... si jeg skal koble gul ledning på negativ coil... jeg har etter det jeg ser 6 coiler, med 3 utgående ledninger av hver, en brun,grønn og svart, om jeg ikke husker feil.... hva skal jeg gjøre her da a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Oktober 11, 2006 Share Skrevet Oktober 11, 2006 Hvis du bare skal kjøre på 0.4bar trykk så klarer du deg fint med en ny BTR. Kjøp en BEGI som også har justerbar rate of rise. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå