Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om noen kunne gi meg littt info, da jeg vurderer og bytte bil!:) har for tiden en 86 mod. e30 325i, som jeg vurderer bytte i 88mod.535i.

lurte på om noe har litt peiling på 535 motorer og biler generelt, da jeg lurer på om motorer tåler mye(går godt), eventuellt svakheter ved disse bilene(karosseri, drivverk, motor osv)? er egentlig takknemlig for all info jeg eventuellt kunne få om e34 535i! :wink:8)

fint hvis noen kommer med negative og positive erfaringer, hvis noen skulle ha hatt en slik bil;)

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg ville klart gått for 535!

Romslige biler, går bedre enn 325`er osv.

De har også den velkjennte/velutprøvde M30 motoren,

Den motoren er ikke akkurat kjennt for å være spinker og som ofte går i stykker.

Det er motorer som gladelig tar imot en turbo.. ..eller to..

Minuset er at de bruker litt, men slikt må man nesten regne med skal man ha skikkelig bil.

Mange som bruker M30 motorer i E30`er når de trimmer, og det funker bare flott.

Har selv en 2,8 M30 motor og en 3,2 M30 turbomotor (745i motor) og ingen av de har jeg noe feil/plager med.

den 2,8 motoren har gått 255 000km siden den var ny, og eneste som har vært gjort med den er å bytte noen morkne slanger, og overhaling av topp/justering av ventiler av den grunn at den ble kjørt rimelig hardt og toppakninga gav etter.

Ellers har den null form for oljesvette eller noe.

Samme gjelder 745 M30 motoren min. Den er fullstendig oppe å går.

Skrevet

fikk prøvd en 535i idag for å se hvordan den var før jeg bestemmer meg, god bil å kjøre, mye plass og alt det der, men etter min mening var den seig, og treig i forhold til hva jeg er vant till... :lol:

må nok konstantere det att det var en stor og god bil med VELDIG god kjøre komfort, men når det gjelder fart og fres, tror jeg faktisk den hadde slete med og ta e30 325i caben jeg har nå 8)

Skrevet

535i er et helt sekund raskere enn 325i caben din på 0-100 i følge fabrikksdataene. ;)

Det føles ikke som det går så styggfort med de, fordi de trekker jevnt i hele registeret, helt fra bunn, og E34 er i tillegg veldig lydisolerte.

Jeg får helt noia av å sette meg inn i en bil med M20-motor nå som jeg har kjørt 3.5-literen en stund - det skjer jo INGENTING før 4000 rpm.. da går det greit, men ikke noe veldig mye mer.

At det føles som det går fortere i en bråkete E30 cab er jeg ikke i tvil om.. ;)

Skrevet

kan være noe i det ja, det er ikke så mye "fartsfølelse" i e34 535, i forhold til 325 caben , men så var det en utrolig behagelig og stillegående bil, med utrolig bra kjøre komfort denne 535, det kan en vell ikke akkurat sammenlignes med en 325 cab. får vell ikke akkuart samme komforten der :wink:8)

hva er en 88modell e34 535i, med full utstyrpakke, som f.eks skinn, klima++++++ verdt??

Skrevet

Som mangen sier her er jo E34 helt konge når det gjelder kjørekomfort osv har selv hatt en 89mod 525i og var stor fornøyd med den! Og nå er jeg på biljakt igjen etter å ha solgt E30 M3en! Og det er bare E34 og E30 som er alternativ for meg!! Det er og blir noen av BMWs fineste biler i mine øyner! Så skal jeg nå gi ett svar så må jeg si at jeg holder en knapp på E30! Men det er hårfint,trenger du litt plass,noe som jeg ikke gjør for øyeblikket så hadde valget falt på E34! Uansett hvilken du velger gjør du det rette :P

Skrevet

ser mange mener 535en er ille på forbruk. men hvordan kjøring er det da, med "stram" vaier :D i følge sia her er forbruket på e30 325i, 1.03(1.06) og 535ien 1.13(1.22) er det så stygg gale da :wink:

men er vell ikke mange som driver "finkjøring" med slik motor, (kommer ikke jeg til å gjøre ihvertfall) 8) da blir nokk tallene noe annerledes, men det blir det jo på 325en også da

Skrevet

har en e32 735i 1990 model..og den bruker faktisk ikke no særlig mer drivstoff enn gamle merca 230E..men sjuern er vel en god del tyngre også så er nok litt tregere..

Skrevet

Det renner rett gjennom på min.. :P

Vanskelig å ikke trå på litt av og til. Spesielt når det er vått på veiene er det gøy å gi'n litt turtall..

Skrevet
Det renner rett gjennom på min.. :P

Vanskelig å ikke trå på litt av og til. Spesielt når det er vått på veiene er det gøy å gi'n litt turtall..

alltids gøy å gi litt ekstra gass når noen leker kjekkaser..hoho..men kjører for det meste pent og rolig..dyrt nok med bensin som det er..og så lenge jeg vet at jeg kjører fra de andre så er jeg happy..pluss automat og asc gjør at jeg ikke legger den ut i svinger..pluss for stor bil..hmm..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...