Gå til innhold

Nullstille service teller på E46 ???

Anbefalte innlegg

Skrevet
http://62.16.196.178/Bilder/Nullstill.bmp

der står det, hentet fra atuodata.

Mvh Stian S

Det gikk ikke, det som kommer opp når jeg holder inne A knappen er "Test 1" og så når jeg trykker flere ganger kommer test 2, og test 3 osv.. vet ikke om det er noe der som må gjøres annerledes akkurat på min bmw.. jeg kan få sånn diagnose prgram der inne som gjør at alt blir testet, slik at alle instrumentene beveger seg samtidig osv..

Skrevet

BmM3: ta et bilde av instrumentet, så skal jeg hjelpe deg vidre.

Skrevet

du svarte aldri på om bilen din har egen diagnosestikk under panseret..

regner med at du har det, så da må du innom BMW og få nullstillt klokkesymbolet. hvis det er de grønne lampene, så trenger du jo bare en prøvelampe.

først tenning på!!

Stikk nr 7 (ligger ytters i diag stikk, rett utenfor hakket i senterbolten). prøvelampen i den, og klypa i jord.

Gå inn i bilen, tar ca 3 sekunder så lyser alle 5 led'a. slå av tenningen. gå ut å ta ut prøvelampen.

Slå på tenningen igjen og sett tilbake prøvelampen.

gå inn i bilen og vent ca 12 sekunder før alle lampene lyser grønt igjen..

Så kan du slå av tenningen.. og da skal det funke tror jeg :) hehe

Skrevet
Noen som har peiling på hvordan man nullstiller servicetelleren på E46 .. vet på E36 er det bare å ta pluss på et par av stikkene på kontakten i motorrommet.. er det noe lignende man kan gjøre på E46 ?? pm meg, pls!! orker ikke gå på bmw verksted for å betale for det.. det er derfor di oppfant service telleren! hehe

Setter pris på hvis noen har svar..

greit at man kan gjøre en del av servicen sjøl, men lampa er jo der for at man ikke skal sluntre unna service. og greit for personen som kjøper bilen etter deg vet at servicen er gjort på et merke verksted og ikke hjemme i garasjen :wink:

Skrevet
BmM3: ta et bilde av instrumentet, så skal jeg hjelpe deg vidre.

Får ikke inn bildene på pc'n .. men det er helt vanlig instrument panel.. og i motorrommet er det en kontakt med 6 stikker.. noe jeg kan gjøre her ??

Skrevet
du svarte aldri på om bilen din har egen diagnosestikk under panseret..

regner med at du har det, så da må du innom BMW og få nullstillt klokkesymbolet. hvis det er de grønne lampene, så trenger du jo bare en prøvelampe.

først tenning på!!

Stikk nr 7 (ligger ytters i diag stikk, rett utenfor hakket i senterbolten). prøvelampen i den, og klypa i jord.

Gå inn i bilen, tar ca 3 sekunder så lyser alle 5 led'a. slå av tenningen. gå ut å ta ut prøvelampen.

Slå på tenningen igjen og sett tilbake prøvelampen.

gå inn i bilen og vent ca 12 sekunder før alle lampene lyser grønt igjen..

Så kan du slå av tenningen.. og da skal det funke tror jeg :) hehe

Deter til E36 du har gitt meg der.. jeg har E46 med 6 stikker i motorrommet.. ??

Skrevet
da gjør du det feil. jeg og fikk opp test1 ,2,3 osv men etter en del forsøk så gikk det, og man får nyeste versjon av autodata på x;)

Har prøvd 100 ganger jeg ;p .. det er 6 stikker i motorrommet på kontakten.. er det noe jeg må gjøre her kanskje ??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...