Gå til innhold

luftfilter. mer effekt?


Anni85
 Share

Anbefalte innlegg

Har et innsatsfilter til min M50B25 og jeg merka forskjell da jeg monterte det! :wink: ..mulig det er pga at det gamle originalfilteret var nærmest tett, men jeg ble i allefall positivt overrasket! :)

Monterte et eksosanlegg fra E34 M5 like etter og merka MYE forskjell på det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så heldig å finne et modifisert M5 eksosanlegg som passet rett på min 525, men det var ikke med grenrør.. :wink:

Fra grenrørene og bak er det altså M5.. :D Betalte bare 500,- kroner for hele eksosanlegget! 8) Det var sikkert en del arbeid å sveise på disse flensene, men det har blitt gjort av et verksted.. :)

Det gikk veldig greit å montere det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket hvertfall litt forskjell da jeg monterte filter, men det kan jo selvsagt ha noe å gjøre med at det gamle filteret var rimelig skittent. Forskjellen var ikke stor, var nok mest pga at gassresponsen endret litt karakter at jeg merket noe som tilsynelatende kunne virke som effektøkning. Men for å være ærlig så merker man mer forksjell ved å bare koble ut luftmengdemåler med en 10ohm motstand.. Ikke at det er trim av topp kvalitet da men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av et enkelt drop-in filter får man litt annerledes lyd, muligens litt bedre bensinforbruk (minimalt), eventuelle effektøkninger er minimale.

det man derimot får er et filter som slipper igjennom større og flere partikler inn i motoren. originalfilteret slipper gjennom litt mindre luft, men filtrerer til gjengjeld bedre.

av såkalte kon-filtre er det mye rart, fra K&N stil (AFE, ECIS etc.) med varmeskjold til GruppeM og Dinan. av disse ser det nye fra Dinan ut til å være det mest optimale da det som original luftboksen opprettholder trykket.

ESS testet flere slike typer luftinntak og konkluderte med at den originale luftinntaksboksen var å foretrekke, både med tanke på ytelse (og varmeavvisning), sikkerhet (vann inn i filter og da motor, "hydro-locking").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et innsatsfilter til min M50B25 og jeg merka forskjell da jeg monterte det! :wink: ..mulig det er pga at det gamle originalfilteret var nærmest tett, men jeg ble i allefall positivt overrasket! :)

Monterte et eksosanlegg fra E34 M5 like etter og merka MYE forskjell på det! :D

Nicket ditt, Aequitas Veritas...har du sett boondock saints? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem av filterene er å anbefale,merker? Hatt green før på civic,merket forskjell på responsen på gassen. Tips om hvor det lønner seg å kjøpe,til ok pris?

men kjøp et filter somm du får kjøpt rensesett til som K&N filter eller KingDragon,for de blir skitene etter hvert.

gs selger forresten k&n filter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder rensesett så kan dette gi problemer på biler med LMM (luftmassemåler). dette er fordi det ved rensing kan bli for mye olje på filteret, og da kan dette ende opp på LMM'en (forøvrig ganske dyr) og ødelegge den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...