Gå til innhold

kjøp av bmw e34, hvilken feil skal man se etter

lagrinn
 Share

Anbefalte innlegg

på onsdag skal jeg se på en 1992 mod 525, er det noen her som har noen tips om hva jeg burde se etter av feil og mangler på noe sånt, aldri vert borti denne typen bmw.

han som skal selge den har selv sagt at hjullagerene bak må byttes og at det er noen små skader på den.

han virker som en veldig ærlig fyr, men kan jo vere ting som er dårlig som han ikke veit om.

alle tips tas i mot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har eg automat på min bil, og når eg var og kjøpte den kjente eg etter om kassa girte skikkeleg, at den ikkje nappa og rykte og kva servicer det var gjort, fargen på olja o.l.

Men er den mykje bykjørt, kan eg tenke meg at den har fått litt juling oppigjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fylle mange liter bensin for prisforskjellen mellom bensin og diesel. Man skal kjøre endel km i året for å få økonomi ut av det regnestykket. Må man låne penger til bilkjøpet så kan du legge på endel krone hver måned i rentekostnader. På den andre siden er bruktverdien på diesel høyere ved et evt videresalg, hvis man ikke tenker langsiktig med bilkjøpet. Nå skal vel prisene på diesel og bensin bli lik hvis vi skal tro medienes skriverier de siste dagene... :)

Jeg har automat i min 520, kjørt 220tkm. Fungerer kjempefint der, men det er kanskje evt feil du er ute å høre mer om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner eieren av denne bilen, og han har vært veldig flink med å bytte slitedeler og generellt passe på bilen teknisk og kosmetisk. Motor og gir virket iallefall bunnsolid sist gang jeg var passasjer / fører i bilen. Bilsteindempere og eibach fjører er ikke feil heller. Men det er klart man må regne med litt småting på gamle biler.

Personlig så syns jeg automat og m50b25 er kung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fram- och bakvagn. BMW E34 är tunga bilar och det påverkar livslängden på leder, stag och bussningar. När du är ute och provkör en bil, lyssna efter klonkande ljud från bilen, speciellt när du kör över ojämnheter. I vissa fall kan vibrationer uppstå i farter mellan 100-140 km/h som följd av att framvagnens bussningar är slitna. Ett annat fel som drabbar alla BMW ägare förr eller senare är slitna silentblock (tvärbalksbussningarna i bakvagnen). Det märks genom att det dunkar och slår bakifrån vid gaspådrag och gasuppsläpp. Bilens vägegenskaper blir försämrade och bilen får ett vingligt beteende på vägen. Byte av silentblocken kostar ca 2000 kr.

Dette er vel ett av de største problemene med E34. Casterstag og casterstags foringer er meget svakt punkt på E34. Men her er det mange muligheter for utbedring. F. eks skifte til M5, 750IL foringer eller 850CSI foringer og alu casterstag. Er div. erfaringer på dette område her på forumet eller på CCN forumet.

Sjekk ut denne siden også :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...