Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lettere å få tilgivelse enn tillatelse 8)

Absolutt ikke, oppdager man at katalysatoren mangler, er dte mangellapp. Politi er ikke dumme, de hører forskjell på en bil med eller uten :) Dessuten er det 2 eller 3er feil på PKK.

Skrevet

Absolutt ikke, oppdager man at katalysatoren mangler, er dte mangellapp. Politi er ikke dumme, de hører forskjell på en bil med eller uten :) Dessuten er det 2 eller 3er feil på PKK.

Hører forskjell gjør dem hvertfall ikke! Kjørte uten noen år jeg. Lyden forrandrer seg noe. Dette var på en m20b25, om du ikke tjener noen hk på det så tjener du på vekten denne har. Fikset min på svendsenseksos 1500kr og da laget dem til nye flenser på den. så jeg bare satte den tilbake på neste eu kontroll.

Skrevet

Det er nok noen hester å hente. Jo eldre og dårligere katter du har fra før jo mer vil man jo også merke hvis man fjerner de.

Jeg skal ta bort mine straks og montere nye grenrør samtidig. Blir spennende :)

Skrevet

får ikke mangellapp hvis bilen mangler cat??!! det er utslippet som teller,og hvis du hører om du ikke har cat eller blir jeg virkelig imponert. 8)

Skrevet

Hører forskjell gjør dem hvertfall ikke! Kjørte uten noen år jeg. Lyden forrandrer seg noe. Dette var på en m20b25, om du ikke tjener noen hk på det så tjener du på vekten denne har. Fikset min på svendsenseksos 1500kr og da laget dem til nye flenser på den. så jeg bare satte den tilbake på neste eu kontroll.

Merka du noe på effekten når du fjerna katten din eller?

Skrevet

Var en kompis av meg som påsto at man ikke merket NOE forskjell om man fjernet kat (vel og merke at den var som den skulle, dvs ikke tett). Skulle man merke forskjell måtte man omprogramere innsprut etc..

Stemmer dette? Eller man man forvente å tjene noen HK på å bytte den selv om katta er som den skal...?

Skrevet

Silk som jeg merket på min, var at bunndraget ble bittelitt dårligere med den ble merkbart bedre på høyere turtall(over 4500).

Og nesten alle biler klarer avgasstest uten katalysator, med mindre man bruker forhøyet tomgang..

Skrevet

får ikke mangellapp hvis bilen mangler cat??!! det er utslippet som teller,og hvis du hører om du ikke har cat eller blir jeg virkelig imponert. 8)

Du kan få mangellapp på alt som er fjernet fra bilen som skal være der ja.

Skrevet

Merka du noe på effekten når du fjerna katten din eller?

Samme som CObra skrev.

"Silk som jeg merket på min, var at bunndraget ble bittelitt dårligere med den ble merkbart bedre på høyere turtall(over 4500)."

Skrevet

Det er noen ekstra hk å tjene på det ja. Husker når faderen skulle kjøpe ny bil i 1988 så falt valget på Peugeot 405 SRI, demobilen vi fikk låne (88mod) hadde 130hk og var levert uten katalysator mens bilen han kjøpte (89mod) med katalysator hadde 122hk. Husker dette irriterte meg en del på den tiden.. :wink:

Skrevet
Var en kompis av meg som påsto at man ikke merket NOE forskjell om man fjernet kat (vel og merke at den var som den skulle, dvs ikke tett). Skulle man merke forskjell måtte man omprogramere innsprut etc..

Stemmer dette? Eller man man forvente å tjene noen HK på å bytte den selv om katta er som den skal...?

man skal da slippe og omprogramere noen ting, lamda'n sitter jo før kath'n.....

men om den er tett, så finnes det billige uorginale på markedet, som er greie og sveise inn....

hadde ikke hvert så engstlige for politet om jeg hadde fjernet kath'n, det eneste de egentlig har lov til og klage på er dekk/lys osv... skulle du finne på og bli tatt for noe slikt, må det bli i en teknisk kontroll.... er bare BT som kan gi deg mangel lapp på manglende katt..... de må ta avgass måling, og det gjør man ikke akkurat med et alkometer....... :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...