Gå til innhold

naf 4-hjulskontroll--

R.E.H
 Share

Anbefalte innlegg

heijsann.. hørte en kompis sa noe om at d var ganske billig på NAf å ta 4-hjulskontroll.. noen som vet noe om dette? er medlem i naf.. skulle ha fått tegnet på senkesett papirer også.. kan di gjøre dette? burde jeg vike fra dem når d kommer til senking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få senkesettet inn i vognkortet er det kun biltilsynet som kan gjøre.

Da må man vise bilen hos de, i bergen tar de 550 kr for det.

De krever ofte 4-hjulskontroll og alltid tüv papirer.

Hvis man bor på sørlandet må man ha tüv papirene på skandinavisk språk.

(utrolig dum regel, så hvis man bor der bør man dra til en annen landsdel for å få godkjent det)

Man får ikke eu-godkjent bilen uten at senkesettet står i vognkortet.

Hvor mye kontrollen koster hos naf vet jeg ikke, men den pleier å ligge rundt tusingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei akkurat derfor d "haster".. må eu godkjennes senest januar.. nei tenkte bare om i hadde den kompetansen at di kunne skrive på d senkesett papiret.. må jop selfølgelig å vise på BT etterpå.. tror det er 550 for nytt vognkort hær og ja.. har tûv papirer på det ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt der, har heller ikke senkesettet i vognkortet og bilen skal være godkjent før nov. og biltrangsynet hadde ikke ledig time før 22 nov.

Så hvis jeg ikke finner et verksted som er litt greie, så må jeg montere på orginal demperene, godkjenne bilen og montere senkesettet igjen etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. var på et nyåpnet verksted for et par måneder siden og di sjekka et hjullager.. fant ikke noen feil å spurte om di kunne ta 4-kontroll og skrive i senk på d der papiret.. nei d hadde di ikke kompetanse til og dermed var det nesten 900kr i dass.. bare for praten.. en uka etterpå gikk hjullageret til fan!..hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper neppe med noen verksted uansett, det eneste som hjelper er vis du kjenner noen eller at du kjenner noen som kjenner noen som jobber på et verksted(sorry,reapet knappen,knappen,knappen, hengte seg opp), da kan man sikkert få dette gjort uten å måtte bytte,betale bortkasta penger osv... :D

Dro en gang på eu.godkj og måtte komme tilbake på etterkontroll, imens senka jeg bilen 50-20 og kom på etterkontroll, enten så så dem det ikke eller så orka dem ikke å begynne å pirke. (trur det må ha vært en kløne på jobb eller at dem kun sjekker delan som sku bli skiftet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...