Gå til innhold

Motoren oppfører seg rart. Fusking og sånt


Anderslien
 Share

Anbefalte innlegg

Plutselig i dag da jeg startet opp bmw'en, så oppførte den seg veldig rart. Det første jeg la merke til var at den var ikke så sterk fra bunn. Altså, når jeg slapp clutchen forsiktig ut, så fuska den akkurat som når du slipper den ut for fort. Bare at jeg ikke gjorde det. Også er gassresponsen veldig dårlig på den, den går litt opp og ned på turtall på tomgang (bare så vidt, sånn ca. 50rpm opp og ned eller noe). Kjennes nesten ut som den får for mye bensin eller noe. Men hvorfor skal det skje nå liksom? Den blir kjørt veldig lite med ettersom jeg ikke har lappen enda og den ikke har skilter, så jeg kjører den bare litt rundt på gården noen ganger i uka. Har stått i litt over 1 uke når jeg kjørte litt nå. Kan det ha noe med saken å gjøre?

Motoren har gått kun 40.000km, fordi den byttet forrige eier. Den gikk utrolig fint for en uke siden. Jeg vet ikke når forrige eier bytta olje på den da, men dette skal jeg gjøre snart. Hvis olja er dårlig, kan det forårsake dette?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Napp ut kontakten til Luftmassemåleren og se om bilen får noen forandring. Gasspjeldsensor er også en mulighet.

Ja, kan prøve det i morgen jeg :) Men jeg kom på en ting til. Jeg har tatt av det dekselet over coilene der, og jeg spylte over der med litt vann for en liten stund siden, så kan være at det ligger fortsatt litt vann der, som gjør at den ikke går på alle sylinderne kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden tok du av det dekselet og spylte over der hehe :shock: ,det er jo og be om trøbbel :lol:

Ta ut alle coilene og blås de og pluggbrønnene grundig rent med trykkluft.

Kjør motor varm etterpå og se om ikke det hjelper,men det kan være att du må gjøre dette i flere omganger før du blir kvitt all fuktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden tok du av det dekselet og spylte over der hehe :shock: ,det er jo og be om trøbbel :lol:

Ta ut alle coilene og blås de og pluggbrønnene grundig rent med trykkluft.

Kjør motor varm etterpå og se om ikke det hjelper,men det kan være att du må gjøre dette i flere omganger før du blir kvitt all fuktighet.

Nei, si det... Det var litt møkkete der, så jeg spylte litt jeg. Men det var ikke akkurat smart. Får ta opp litt der og se i morgen jeg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg blåst rent alt. Sto i ca. 30min å blåste med trykkluft for å få ut alt. Var veldig mye der. Så startet jeg den opp, og den gikk veldig fint. Kjørte en stund, og gikk veldig bra. Kjørte den til den ble varm, og da jeg kom på gården igjen og stoppa, så begynte den å gå akkurat sånn den har gått før. Kan det fortsatt være vann? Jeg prøvde å ta ut kontakta til luftmengdemåleren, men da ble den verrre... Da gikk den ujevnt på tomgang og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg blåst rent alt. Sto i ca. 30min å blåste med trykkluft for å få ut alt. Var veldig mye der. Så startet jeg den opp, og den gikk veldig fint. Kjørte en stund, og gikk veldig bra. Kjørte den til den ble varm, og da jeg kom på gården igjen og stoppa, så begynte den å gå akkurat sånn den har gått før. Kan det fortsatt være vann? Jeg prøvde å ta ut kontakta til luftmengdemåleren, men da ble den verrre... Da gikk den ujevnt på tomgang og sånt.

Hadde du ut coilene?Det må i hvertfall gjøres når du blåser rent....

Kjør så motoren god og varm igjen og viss den fremdeles går urent,så ut med coilene igjen og legg de på den varme motoren over natta eller en del timer og prøv på nytt igjen.

Måtte selv gjøre dette etter sist motorvask,tok litt tid før jeg ble kvitt all fuktighet.Så jeg måtte ut og inn med coilene en del ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg blåst rent alt. Sto i ca. 30min å blåste med trykkluft for å få ut alt. Var veldig mye der. Så startet jeg den opp, og den gikk veldig fint. Kjørte en stund, og gikk veldig bra. Kjørte den til den ble varm, og da jeg kom på gården igjen og stoppa, så begynte den å gå akkurat sånn den har gått før. Kan det fortsatt være vann? Jeg prøvde å ta ut kontakta til luftmengdemåleren, men da ble den verrre... Da gikk den ujevnt på tomgang og sånt.

Hadde du ut coilene?Det må i hvertfall gjøres når du blåser rent....

Kjør så motoren god og varm igjen og viss den fremdeles går urent,så ut med coilene igjen og legg de på den varme motoren over natta eller en del timer og prøv på nytt igjen.

Måtte selv gjøre dette etter sist motorvask,tok litt tid før jeg ble kvitt all fuktighet.Så jeg måtte ut og inn med coilene en del ganger...

Nei, jeg tok de ikke ut. Men det er veldig rart. Den går helt fint når den er kald. Startet den opp nå akkurat, og da gikk den helt ordentlig, også ble den verre og verre jo varmere den ble. Skal ta ut coilene i morgen jeg og blåse rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...