Gå til innhold

E36 basskasse erfaring?


Anbefalte innlegg

hei jeg har en E36 med torpedovegg i bakseteryggen, har tatt å fjerna skiposeplata, også lagde jeg en trykkbasskasse og satte elementet mot bagasjelokket, har kun ett 12" element i denne, men jeg savner litt trøkk og bass, noen som har noen erfaringer over hvilken basskasse løsning som er genial i denne bilen? har tenkt litt på å lage bassreflekskasse, men jeg lurer litt på om det er lurt å sikte røret inn mot seteryggen eller oppover? alle forslag er ønsket=D

på forhånd takk=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har en e36 cuope, altså uten torpedovegg, der har jeg bygget en kasse til 3x12" der en står inn mot seteryggen, skrå kasse, med basshull oppå, også står det 1ellement på hver sin side ved boksen til lysene, dette trøkker BRA=D, men er helt sikkert noe annet når du har torpedovegg der, en kompis av meg har E34 der han har tatt vekk platen så han har det hullet til skiposen, han bygde kasse med 2x12" som stod inn mot sete ryggen, dette3 spilte veldig bra fakyisk, selv om de fleste syntes den beste løsningen er å ha ellementete bak mot bakluken, har også vært borti en kasse i en e36 som var bygd med et ellement ut på hver side, altså mot venstre og høyre, dette spilte også veldig bra. men det er utrolig mange forskjellige løsninger... ligger også en del andre innlegg på forumet her om akkurat dette, les disse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare drit lei av å lese meg igjennom:P i samma slengen lurer jeg på om det har noe å si hvordan kassa er bygd, selvom volumet er likt, f.eks brei og høy men kort dybde, eller om frontplata og bakplata burde være bittelitt størren enn elementet og heller la volumet gå bakover i dybda. eller til sist om kassa burde være mest kvadratisk i forhold til volumet. takk=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bassrefleks i "armlenehullet" i baksetet, med elementene vendt bakover..

2 x 12" gir egentlig mer en nok trykk selv med armlenet oppe, men tar det ned hvis jeg er keen på litt ekstra trykk..

Det beste hadde nok vært å tatt bassrefleksene opp igjennom hattehylla, men det blir litt stress med setebelte festene.

Fant egentlig ikkeno bilde av selve bassrefleksløsningen min... Er ikke så filnk til å fotodokumentere :P

Bilde av hele setupen, nesten ferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 stk 12'' i glassfiberkasser, jeg har fjerna høyttalerne i hattehylla slik at bassen strømmer relativt fritt inn i bilen. Jeg har ikke fjerna skiposeplaten fordi lyden kommer fint fram uansett slik det er nå. Hadde tidligere noen 6*9'' i hattehylla, men det var egentlig bare å blåse i ettersom membranen vrengte seg så fort man spilte med litt bass. Som du ser på avataren min så peker elementene bakover, vridd og litt oppover. Tror faktisk dette var ganske lurt med tanke på å få lyden ut av hullene i hattehylla, meeen om det er optimalt skal jeg ikke si noe om :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...