Gå til innhold

travers foring som er defekt?

weheeE34
 Share

Anbefalte innlegg

hei

har begynt å få en meget nervøs bil, begge fjærbena framme er tight og fin, (bytta begge for under et år siden), å i grunnen er hele forstillingen fin virker det som, har jukket både opp, ned og sideveis, å det virker ikke som det er noe som er galt her.

men med en gang jeg setter meg i bilen å begynner å kjøre, så kommer det en slags rumle lyd, og svak risting, akkuratt slik som hjulagera lager når de begynner å bli slitt (tidlig stadium) men det er ikke hjulager, begge forran var bytta for 6-7 måneder siden, det virker igrunnen som det er noe som går rundt, har kjent i "sporet"(tunnellen) til mellom aksling uten resultat, (ingen spessiel risting der).

så jeg lurer igrunnen på om det kan være travers foring som er defekt (og forrorsaker ristingen)

og at kansje mansjettene, eller drivknutene kansje lager rumlelyd?

noen som har erfart det samme??

(om jeg har litt stor fart over en asfalt skjøt samtidig som jeg svinger, kjennes det ut som at bilen "hopper" til siden, forferdelig følelse :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil jeg finne ut om dette kan vær årsaken dersom jeg balanserer hjula i balanserings maskin? veit at felgene er i fin "form" men har ikke tenkt noe særlig på dekkene... tviler igrunnen på at det er dette, har ikke hatt noen møter med kanter, eller hatt så harde nedbremsinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er opplagringen til mellomakselen? Dersom det er traversforingene vil det kjennes ut som om hele bakstillinga er løs fremover og bakover.. Det merker du når du kjører fremover-stopper-rygger. Du vil da merke at hjulene starter, men bilen kommer etter litt etterpå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd med vinterdekkene, og det er fortsatt samme problemet, så da er det bekreftet at det ikke er dekk/felg...

fjærbeins lageret, er det da det lageret som er oppe i tårnet forran du mener? kan jo ta en sjekk på de:)

men jeg merket meg når jeg skiftet dekk, at når jeg jekket opp bilen bake på høyre side, så løftet jeg HELE høyre siden, var bare så vidt frem hjulet tok ned i asfalten, kunne faktisk snurre på fremhjulet vist jeg tok i!! men det skjedde ikke på venstre siden...

hmm, det kan jo kansje være opplagringen til mellom aksling, men jeg har prøvd å legge handen på "tunellen" til mellom akslingen, mens jeg kjører, og det er ikke noe spesiell vibrasjon der, å vist det er opplagringen, bruker ikke det da å vibrere i tunellen? siden opplagringen "henger i den?

ok, så da er traversforingen noe jeg kan se bort fra, for bilen oppfører seg ikke på den måten... må vel bare fortsette å prøve da, flaks at jeg slapp unna travers jobben da :D

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...