Odd-M Skrevet Oktober 17, 2006 Skrevet Oktober 17, 2006 1. Jeg har skifta høyre bærearm forran grunnet utslitt bærekule. Etterpå så står ikke rattet "rett" når jeg kjører rett frem slik det gjorde. Kjenner en svak tendens til sporing. Kan det rett og slett skyldes at fjærbeinet ikke har blitt korrekt montert på braketten som holder stagene? Jeg synes det var noe problematisk å få montert fjærbeinet ettersom det ikke var noe markert hakk å montere det i. 2. Automatkassa har vist økende motvilje mot å legge inn femtegiret og overdrive før jeg har kjørt en stund og fått temp i olja. Olje og filter ble skiftet for ganske nøyaktig et år siden og jeg har kjørt omtrent 10.000 km i perioden. Hva kan det skyldes?
Odd-M Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2006 Det jeg selg tenker etter litt "tung" tankevirksomhet er: Pkt 1: Forstillingskontroll, justering av spissing Pkt 2: For lite olje, feil olje, luft i systemet (hvis det er mulig) Kommentarer?
stensheim Skrevet Oktober 17, 2006 Skrevet Oktober 17, 2006 riktig, du må justere spissing, kassa kan begynne og bli sliten.
Odd-M Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2006 Har ingen andre kjente symptom på slitt kasse. "Slurer" ikke, girer silkemykt og fint.
C0bra Skrevet Oktober 17, 2006 Skrevet Oktober 17, 2006 Du må nok ta en forstillings kontroll ja. Peil olja på kassen?
Turbo-Knut Skrevet Oktober 17, 2006 Skrevet Oktober 17, 2006 Som de andre her sier, bør du ta en hjulstillingskontroll. Jeg har også en E34 520iA, og den legger ikke inn 4'de giret, eller lockup'en før den blir litt varm, men når jeg trykker på 'E' knappen ved girspaken, så finner den 4'de giret og lockup med en gang
Odd-M Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2006 Skal bestille resten av stagene til forstillingen og bytte før jeg tar forstillingskontroll. Har en kjenning som har utstyr til det hjemme i garasjen. Aberet er bare at jeg må montere på stålfelger siden han bare har utstyr til det. Selvsagt har jeg ikke dekk på stålfelgene... Angående girkassa så har jeg pratet med den lokale "kasse-spesialisten" som jeg bestemt vet hva han snakker om når det er snakk om automatkasser. Han har vært borti problemet tidligere og mener med 99,99% sikkerhet at det er tempsensoren på girkassa som gir feil signaler. Symptomene er nettopp at den er treg med å legge inn de høyeste girene før olja har stilstrekkelig temperatur. Med andre ord må ledningsnettet i ventilhuset byttes, siden man selvsagt ikke får kjøpt det i deler. Det skal være ufarlig å kjøre med, men problemet vil bare akselerere. Skal på verksted i neste uke og lest av elektronikken med diagnoseinstrument for å få dette bekreftet. Tre timers arbeid, nytt ledningsnett og ny olje. Blæ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå