Gå til innhold

Montering av motorvarmerelement på M30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Calix sine sider viser at motorvarmerelementet på 535i skal monteres her:

bmw12.gif

Han på Mekonomen trodde jeg måtte av med hele eksosmanifolden og alt for å komme til.. Noen som vet om det er fakta?

Skrevet

Bare prøve det. Det er ikke såå lett å nappe ut frostpluggene uten å komme til,men det finner du fort ut.

Skrevet

Skal det, men om noen kan si meg at det IKKE går uten å demontere eksosmanifolden, så er det liten vits å ligge og krype på grusen i 7 grader. Har akkurat bytta vannpumpe, så må uansett ha på ny kjølevæske. Derfor jeg tenkte å ta motorvarmeren i samme slengen.

Forbanna Esso Borre som har stengt ned utleiegrava si for å bli "On The Run".. :(

Skrevet

Hvis noen lurer, så var det ingen problemer å montere varmerelementet uten å ta av eksosmanifolden.. litt trangt, men ikke noe pes. Det vanskeligste var å få ut frostpluggen etter at jeg dytta den inn.. ;-)

Skrevet

Håper da det. Så ikke noen lekkasje etter montering og påfylling av kjølevæske, men må nok få kontrollert det skikkelig etter jobb i dag.

Syntes egentlig det var litt for lett å få varmeren og O-ringen inn. Brukte riktig nok en dråpe olje på O-ringen, men det kunne godt vært mye trangere tetning for min del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...