Gå til innhold

Småplukk 525i e34 m50b25


Oscillo
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp handlet min første bmw. Valget falt på en 91-mod 525i. Noe småplukk er det, men ellers så virker det som en hel og fin bil.

1. Når bilen er helt kald virker verken turteller, speedo, tankmåler, temp.måler eller forbruksindikator. Ettersom bilen begynner å bli varm kommer instrumentene gradvis. Først hopper nålene ganske tilfeldig rundt, men til slutt stabiliserer de seg og fungerer helt som de skal. Etter litt søking på nettet har jeg kommet fram til at det antakeligvis er loddingene på pcb-kortet som har begynt å sprekke pga at kortet utvider seg når det blir varmt. Det første jeg vil gjøre er derfor å ta ut skivene og gå over alle loddingene. Jeg har også sett nevn at si-kondensatorene på kortet har hatt en tendens til å gå istykker. Der virker symptomene dog å være litt andre enn for dårlige loddinger. Noen som har erfaringer med dette?

2. Låsen på førersiden er ikke helt med. Det går an å låse døra med nøkkelen, men ikke å låse den igjen. Når jeg bruker låsen på passasjersiden spretter alle låsene opp unntatt på førersiden. Min første tanke var at det kunne være brudd i mekanikken på førersiden, men nå i ettertid har jeg begynt å lure på om det kan være solenoiden som er ødelagt. Henger låsen mekanisk sammen med nøkkelen, eller er det en solenoide som styrer denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Garantert kondensatorene på printbrettet. -kjent feil på e34

LINK: http://www.bmwe34.net/e34main/maintenan ... citors.htm

2. Du kan låse døra med nøkkelen, men ikke låse den igjen? Skjønte ikke den setningen.

Sentrallås systemet på disse bilene blir styrt av en GM modul under basketet, så det er "relativt" avansert i forhold til alder.

Det første jeg ville ha sjekket er kablene inne i døren. Sjekk også kabelgjennomføringen inn til døra.. Ofte det kan bli noen stygge brudd der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang.spørsmål 2.Mener du att du ikke får låst opp eller igjen førerdøra med fjernkontrollen?

I så fall er det nok sentrallås driveren som har tatt kvelden.

Huffda. Var visst et ord som ble borte i den setningen..

Det går an å låse førerdøra med nøkkelen, men ikke å låse den opp igjen.

Når jeg vrir på nøkkelen i førerdøra for å låse opp døra skjer det ingen ting, slik at jeg må rundt på passasjersiden for å låse opp. Når jeg låser opp fra passasjersiden spretter alle låsene opp, unntatt på førersiden. Da må jeg inn i bilen og manuelt dra opp låseknappen. Fjernkontrollen til sentrallåsen er tom for strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...