Gå til innhold

Bilen rister i første gir, når den er blitt varm


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har eit merklikt problem me min 318i E36 1991mod

Når motoren er blir orntli varm ( ca 30min kjøring ) so er den heilt umulige på 1 giret. Klarer ikkje å starte å kjøre på 1gire, må setta den i 2 og ruse meg av gåre. :) Løyse du han ut på 1 gire so rister og hoper heile bilen........

Men når bilen er kald,så er de ein fryd å kjøre på 1 giret.

Då e mitt spørsmål om noen veit ka so gjer ditta?

Ska seiast at motoren tiker ein go del,og den er kjørt ca 220000.

Håper noen kan hjelpe meg.

Skrevet

Kan være du begynner å få rådebank.. Skal ikke se bort ifra det.. Vært borti noen andre biler som har hatt noe av det samme problemet. Og da har det vært rådebank. Men kanskje noen andre som har andre forslag til hva det kan være..

Skrevet

Har samme problem på min 320i. Problemet er der kun når motoren er varm, dog ikke alltid da heller. Gjør køkjøring til et hælvete. Har fått tips fra verksted om å sjekke slangene etter luftmengdemåleren, slik som det ble foreslått her, men har ikke sett noen sprekker. Får demontere litt, slik at jeg får sjekket ordentlig, er jo litt vanskelig å se.

På en annen side, burde ikke problemet alltid være der hvis det er sprekk i gummien?

Skrevet

Tviler på det er rådebank, motor sviver fint. tror det er noe med gear eller clutch. Har veldig lite peiling på bil men kan det være noe utløser lager eller lingnede som er slitt?

Skrevet
Eg trur at gearkassa di har fårtt mye pryl på 1 giret.derfor vanskelig og få i gear når den er kald.du kan jo og prøve og bytte olje på den.

det var da når den var varm det var vanskelig?

hadde dette på min gamle m40 maskin, endte med at et rådelager røk :S så pass på gutter..

Skrevet
Nå høres jeg kanskje kjempe dum ut, men hva er et rådelager? Å er det dyrt å få skiftet?

Lagerene på veiva som er helt nede i motoren din. Skal du bytte dem kan du gjøre dette ved å ta av bunnpannen. Er vel kanskje ikke noe en bør begynne med, men er du noe fingernem går det nok bra. Ikke har du så mange du må bytte heller. ;) (Et lager til hvert stempel)

Får demontere litt, slik at jeg får sjekket ordentlig, er jo litt vanskelig å se.

Spray startgass rundt på belgen mens du har motoren på tomgang. Da vil du høre at turtallet øker om du kommer over en sprekk som suger falsk luft.

Skrevet
jeg har hatt samme problemet og fikk beskjed om at det kunne være slangen til veihusventilasjon,slangen til LMM eller LMM.... ska bytte LMM i dag og håper at problemet blir BORTE :D

Den gang ei :evil: blei bare værre av det så bytta tilbake.... for forske vidre på detta..............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...