Pool Skrevet Oktober 18, 2006 Skrevet Oktober 18, 2006 Hei. Har eit merklikt problem me min 318i E36 1991mod Når motoren er blir orntli varm ( ca 30min kjøring ) so er den heilt umulige på 1 giret. Klarer ikkje å starte å kjøre på 1gire, må setta den i 2 og ruse meg av gåre. Løyse du han ut på 1 gire so rister og hoper heile bilen........ Men når bilen er kald,så er de ein fryd å kjøre på 1 giret. Då e mitt spørsmål om noen veit ka so gjer ditta? Ska seiast at motoren tiker ein go del,og den er kjørt ca 220000. Håper noen kan hjelpe meg.
bizzy Skrevet Oktober 18, 2006 Skrevet Oktober 18, 2006 Slenger meg på denne tråden jeg også, har faktisk akkurat samme problem på min! e36 92mod (m40)
vetu03 Skrevet Oktober 18, 2006 Skrevet Oktober 18, 2006 Kan være du begynner å få rådebank.. Skal ikke se bort ifra det.. Vært borti noen andre biler som har hatt noe av det samme problemet. Og da har det vært rådebank. Men kanskje noen andre som har andre forslag til hva det kan være..
M6 Bjørn Skrevet Oktober 18, 2006 Skrevet Oktober 18, 2006 Kanskje du skal sjekket del nr 5 på dette bildet? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15 Den gummibelgen har vel en tendens til og morkne etter hvert tror jeg,og det kan føre til att den går dårlig på tomgang.
Mr.Plow Skrevet Oktober 18, 2006 Skrevet Oktober 18, 2006 Har samme problem på min 320i. Problemet er der kun når motoren er varm, dog ikke alltid da heller. Gjør køkjøring til et hælvete. Har fått tips fra verksted om å sjekke slangene etter luftmengdemåleren, slik som det ble foreslått her, men har ikke sett noen sprekker. Får demontere litt, slik at jeg får sjekket ordentlig, er jo litt vanskelig å se. På en annen side, burde ikke problemet alltid være der hvis det er sprekk i gummien?
bizzy Skrevet Oktober 18, 2006 Skrevet Oktober 18, 2006 Tviler på det er rådebank, motor sviver fint. tror det er noe med gear eller clutch. Har veldig lite peiling på bil men kan det være noe utløser lager eller lingnede som er slitt?
M6 Bjørn Skrevet Oktober 19, 2006 Skrevet Oktober 19, 2006 Tror nok at du bizzy og Pool har to forskjellige problemer...
Kimmit Racing Skrevet Oktober 19, 2006 Skrevet Oktober 19, 2006 Eg trur at gearkassa di har fårtt mye pryl på 1 giret.derfor vanskelig og få i gear når den er kald.du kan jo og prøve og bytte olje på den.
Dirty Skrevet Oktober 19, 2006 Skrevet Oktober 19, 2006 Eg trur at gearkassa di har fårtt mye pryl på 1 giret.derfor vanskelig og få i gear når den er kald.du kan jo og prøve og bytte olje på den. det var da når den var varm det var vanskelig? hadde dette på min gamle m40 maskin, endte med at et rådelager røk :S så pass på gutter..
Mauro Skrevet Oktober 21, 2006 Skrevet Oktober 21, 2006 Nå høres jeg kanskje kjempe dum ut, men hva er et rådelager? Å er det dyrt å få skiftet?
Nautiluz Skrevet Oktober 21, 2006 Skrevet Oktober 21, 2006 Nå høres jeg kanskje kjempe dum ut, men hva er et rådelager? Å er det dyrt å få skiftet? Lagerene på veiva som er helt nede i motoren din. Skal du bytte dem kan du gjøre dette ved å ta av bunnpannen. Er vel kanskje ikke noe en bør begynne med, men er du noe fingernem går det nok bra. Ikke har du så mange du må bytte heller. (Et lager til hvert stempel) Får demontere litt, slik at jeg får sjekket ordentlig, er jo litt vanskelig å se. Spray startgass rundt på belgen mens du har motoren på tomgang. Da vil du høre at turtallet øker om du kommer over en sprekk som suger falsk luft.
Tweety bimma Skrevet Oktober 21, 2006 Skrevet Oktober 21, 2006 jeg har hatt samme problemet og fikk beskjed om at det kunne være slangen til veihusventilasjon,slangen til LMM eller LMM.... ska bytte LMM i dag og håper at problemet blir BORTE
Tweety bimma Skrevet Oktober 21, 2006 Skrevet Oktober 21, 2006 jeg har hatt samme problemet og fikk beskjed om at det kunne være slangen til veihusventilasjon,slangen til LMM eller LMM.... ska bytte LMM i dag og håper at problemet blir BORTE Den gang ei blei bare værre av det så bytta tilbake.... for forske vidre på detta..............
LodeRunner Skrevet Oktober 22, 2006 Skrevet Oktober 22, 2006 sliten girkasse? jeg har hatt 'hopping' i første gir, forsvant med ny girkasse
Kjetil 323i E36 Skrevet Oktober 22, 2006 Skrevet Oktober 22, 2006 Er dere sikker på at det ikke er clutch'en som er slitt? På min forrige E36, hadde jeg det også slik. Dette ble bare værre og værre, og tilslutt røyk clutchen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå