Gå til innhold

chip til 318 e36 noen her som har prøvd? hvilket eksosanlegg

Bmwray
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer og chippe min 318 e36 cab.

Noen her som har gjort det før? Hvor mye hk får du av en chip?

Kan det være skadelig for bilen?

Pris? hvor selger mann chip?

Noe annet jeg kan gjøre som er enkelt og ikke for dyrt for og få mere hk?

Vurderer også et effektanlegg fram til katta, Hvordan er lyden på supersprint i forhold til simons?

Jeg hadde en 320 en gang som jeg monterte et nytt simons anlegg bak og kjørte 200 mil med, Det ble ikke noe spesseielt grommere lyd, men kansje man må kjøre lengre for og få grommere lyd?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke så mye mer hk av å chippe en bil uten turbo, det koster litt penger. I en 318 vil du få ca 126hk. Det er ikke skadelig å chippe. Det du må være obs på er at prisene gjerne oppgis uten montering og instalering.

Effektanlegg til bmw er det mange som mener at scorpion leverer den gromeste lyden. Men det koster et par lapper mer en simons. Grom lyden er ikke noe som kommer etterhvert, det kommer med en gang du setter den på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke så mye mer hk av å chippe en bil uten turbo, det koster litt penger. I en 318 vil du få ca 126hk. Det er ikke skadelig å chippe. Det du må være obs på er at prisene gjerne oppgis uten montering og instalering.

Effektanlegg til bmw er det mange som mener at scorpion leverer den gromeste lyden. Men det koster et par lapper mer en simons. Grom lyden er ikke noe som kommer etterhvert, det kommer med en gang du setter den på.

Ok. Da er ikke simons noe og satse på for det er jo nesten den samme lyden som orginalpotten, Værtfall på en bmw 320, Noen her som har testet simons på 318 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, har hørt flere som sier at de har grom lyd med simons. Og andre ikke. Så er ikke sikker på at simons ikke er noe å sattse på. Har selv en potte fra simons jeg skal sette på etterhvert, bare få tak i mellomrøret til den da den har stått på en 325. Har en kamerat som har effekt potte på sin 318 fra 92. Ganske grei lyd i den. Skal høre med han imorgen hva slaks merke han har;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være frekk her,men uansett hva du gjør så blir det ingen "sportsbil". om du chipper og herjer,bytter katten, setter på effektanlegg osv. så kommer det til å koste mer enn det smaker.og mora di kjører fortsatt fra deg med familiebilen :wink:

ønsker du feitere lyd,så bytt bakpotta.

ønsker du mer fart og spenning så bytter du bil 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Simons får du en meget fin lyd, hadde det på min gamle 318i 91mod. Supersprint er ikke til å anbefale, skal vist gi mer effekt og mindre lyd. Trur ikke man får noe særlig mer effekt ut av slike potter, men man trur jo gjerne at man får, pga lyden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slip kammene dine heller

Noe du har gjort eller? Hvordan fungerer det?

Nei, men jeg har snakka med KM cams et par ganger. Mer presise ventiltider og dermed mer effekt. Du får også en noe råere motorgang (lyd)

Du kan også finne tuningfirmaer som spesialtilpasser chip til bilen. Gjør du dette etter sliping av kammer vil du få enda mer.

Jeg har prøvekjørt en bil som hadde både slipte kammer og chip. Den gikk meget bra. (525 e34)

Katalysatoren vil jeg ikke ha fjerna, vil bare by på problemer senere. Godkjenning, salg.. osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, har hørt flere som sier at de har grom lyd med simons. Og andre ikke. Så er ikke sikker på at simons ikke er noe å sattse på. Har selv en potte fra simons jeg skal sette på etterhvert, bare få tak i mellomrøret til den da den har stått på en 325. Har en kamerat som har effekt potte på sin 318 fra 92. Ganske grei lyd i den. Skal høre med han imorgen hva slaks merke han har;-)

Åssen merke var det da? :)

Kan hende lyden blir helt annerledes på en 4 syl da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med resten av folket at det er begrensa hva du kan tyne ut av den 318 og at det enda lønner seg økonomisk, men det er jo helt mulig.

vil du ha mere hester , og samme bil så sett inn en is maskin da får du ikke spørsmål på eu kontroll heller og chipp is en det har jeg gjort satte inn en ac schnizer chipp, og da fikk jeg trolle meg ut 35 hester mer av kjerra od da sparka det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...