dagga Skrevet Oktober 20, 2006 Skrevet Oktober 20, 2006 Kjøpte meg "ny" bil for ca 2 uker siden.. oppdager allerede problemer.. Temperaturmåleren viser at temperaturen nesten er på rødt.. men det kommer ikke inn noe varme i bilen. Bilen bruker også vann... Er vell topp og termostat som burde byttes? eller er jeg på en snurr?
bmw328 Skrevet Oktober 20, 2006 Skrevet Oktober 20, 2006 kan nesten virke som om toppen er gåen det er noe dritt vet jeg
dagga Skrevet Oktober 20, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2006 hoff...hørtes jo bra ut kan det virkelig være toppen?!
Odd-M Skrevet Oktober 20, 2006 Skrevet Oktober 20, 2006 Vannpumpe, toppaking og/eller sprekt topp er alternativene jeg sitter igjen med...
318 Touring 04 Skrevet Oktober 20, 2006 Skrevet Oktober 20, 2006 det er ikke kj;le veske p[ systemet...
elementz Skrevet Oktober 20, 2006 Skrevet Oktober 20, 2006 sjekk for luft i systemet.. slitt med det flere ganger..
Rage-A Skrevet Oktober 20, 2006 Skrevet Oktober 20, 2006 Sjekk om vifteclutchen din er defekt. Prøv å hold den igjen mens motoren går, kjenner du at det etterhvert blir motstand er den i orden. Merker du ingen forskjell, så bytt denne.
Gjest Skrevet Oktober 20, 2006 Skrevet Oktober 20, 2006 Du må sjekke om nok vann på radiatoren, men vær forsiktig hvis du skal prøve å åpne ved varm motor(trykk). Du må imidlertid aldri fylle på vann ved varm motor, da kan motor/topp sprikke. Hvis det er sprukket i toppen tipper jeg du vil se at motoroljen er blitt missfarget, da må du ikke kjøre med den overhodet. Det skader jo ikke å prøve skifte termostat, den er billig. Og kanskje giveren til tempmåleren. evt. sjekke for kortslutninger; viser det på rødt når motor er kald? Det at det ikke kommer varme fra varmeapparatet kan muligens skyldes luft/for lite vann? Eller tett varmeapparatregister?
vegarde Skrevet Oktober 20, 2006 Skrevet Oktober 20, 2006 Jeg plagdes med akkurat det samme, kjøpte bilen for noen måneder siden. Bilen hadde så å si stått i ro i 1år omtrent. . Så når den sto i ro så ville den koke, men etterhvert som jeg brukte bilen (e36 325) litt så ga det seg den ble normal. Trudde bilen brukte kjølevæske men det viste seg å være en liten skade i radiatoren som bare slipper ut vann når motoren har driftstempratur. Så ting trenger ikke å være så ille som man først mistenker.
dagga Skrevet Oktober 20, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2006 hm..jeg skal sjekke viften snart..så finner jeg ut det. Oljen ser fin ut, så tviler på at toppen har sprukket. men skal sjekke nivået i radiatoren.. Takk for gode svar!
dagga Skrevet Oktober 20, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2006 okei.. Bilen har faktsik stått i ro i nesten 1 år... og da etter at forrige eier hadde skiftet topp pakning, termostat, rotor, vannpumpe. så jeg syntes det var veldig rart..
BMW 2002 Fredrik Skrevet Oktober 20, 2006 Skrevet Oktober 20, 2006 Prøv å lufte systemet og gjærne la bilen stå i en bakke når du gjør det.( husk å la tenninga stå på og sett varmen på fullt) Så skrur du til alt å starter motoren. Når du ser at motoren har oppnådd driftstemperatur må du gå fram å kjenne på slangene som går fra motor til radiator. Du finner fort ut om termostaten åpner da. Prøv å trykk på slangen. Du skal helt fint klare å klemme på denne. Min var steinhård, og det viste seg å være gåen termostat. Prøvde å koke min i vannbad...Den åpna ikke før ca 100 grader...og var en 88 graders termostat... Lykke til
Gunnar Skrevet Oktober 20, 2006 Skrevet Oktober 20, 2006 At du ikke får varmluft i bilen tyder mest på at det er luft/for lite væske i kjølesystemet eller at vannpumpa er gåen. Du skal ha varme i kupéen selv om termostaten alltid står stengt.
LodeRunner Skrevet Oktober 22, 2006 Skrevet Oktober 22, 2006 Jeg mista varmen i min, og da var det termostaten som var gåen Mister du kjølevæske bør du sjekke vannpumpa for lekkasje (men da hyler som regel viftereima), ekspansjonstanken til radiatoren, sjekk alle slanger, og få tatt en trykktest av radiatoren - det gjør de på noen min. på et verksted. Jeg har opplevd å ha et lite hull øverst i radiatoren også, så alt kan skje Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå