Gå til innhold

Hjelp, bilen vil ikke starte. E30 320


sindre
 Share

Anbefalte innlegg

Nei har ikke fått sjekket om det kommer bensin til motoren enda eller sjekket reelet til bensinpumpa.

Hvordan kan man gjøre det enkelt?

Skal opp og sjekker plugger og kikke litt mer på bilen nå snart.

Mener det er det orange releet som sitter til høyre foran i sikringsboksen uten at jeg skal si det med 100% sikkerhet. Har du et multimeter så finner du ut om releet er gått. Hvis ikke kan du lytte etter pumpa når du prøver å starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bilen gikk såvidt med startgass, så da må jeg bare finne ut hvorfor den ikke får bensin. Alle tips om hvordan jeg finner ut dette er velkomne.

Har desverre ikke multimeter, så får ikke sjekket reelet.

Har faktisk ikke funnet slepe kroken foran heller jeg :oops::oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sjekke om releet funker eller ikkje tar du det ut. Ta av bensinslangen som går inn på fuelrailen.. Ta en ledning og stikk ned i kontakten til releet.. mellom 30 og 87 trur eg.. står nr på releet.. då skal det komme fram bensin. Det verste som kan skje når du prøver er vell at en sikring går.. Rask og enkel metode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av slangen som går inn på fuelrailen og dra den på starteren. Værre er det ikke. Enten kommer det bensin eller ikke. Kommer det ikke noe, skaff/lån multimeter og mål om det kommer 12v til bensinpumpa. Gjør det det, og pumpa ikke går er det pumpa, kommer det ikke strøm er det releet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal prøve det med fuelrailen i morgen, men så vidt jeg skjønnte på haynes boka er bensinpumpa i bensintanken. Hvis det er den som er problemet så tror jeg at jeg overlater problemet til verksted.

Noen E30'er har den i tanken, noen på venstre side bak, under bilen. Legg deg under, bak bakhjula og opp, kanskje du er heldig! Helt greit å drive med det om den ligger i tanken også, men selvsagt best om den ikke gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken framfanger er det ? er det stylingfront av eit eller anna slag, er det ikkje sikkert du finner slepekroken nei....

Om bilen gjekk litt med startgass så er det vel kort og greit mangel på bensin tilførsel, som du sa, den gjekk ujamnt med startgass så er det helt normalt, biler bruker ikkje gå så bra med startgass sjønner du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...