Coaslip Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Nå må du huske at du drasser på omtrent 150 kilo bilstereo hele tiden , det er ikke medregnet i 0-100 tiden. Og hvis du ikke husker det , så er lambda sonden din under ett år gammel
lagrinn Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Skrevet Februar 9, 2007 he he, god gammel tråd detta har tenkt den tanken, totalvekt på bilen med meg i er 1800kg, men byttet olje og filter på motor og girkasse får litt siden, det også hjalp.
bmwrasaren Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Sett på orginaldekkene og hiv utav all ekstravekten som er blitt tilført bilen etter den ut fra fabrikken. Da vil du nok få den ned under 9 sek.
lagrinn Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Skrevet Februar 9, 2007 he he, trur ikke jeg ofrer et anlegg til bortimot 100k får et lite sekund hjalp masse og bytte oljer og filter, pluss at hjullageret på venstre side bak er litt defekt men veit ikke hvor mye dette har og si, sitter foresten 225.45.17 piggfrie dekk på nå, så det også har nok litt og si
GiljeN Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 tror min 535 greier ca 7.8-8,1 sek..me 2liter sperre diff.ingen anelse hva utvekslingen er:S hvordan finner jeg ut det ?men hvordan måler dere ? GiljeN
Captain Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 De fleste måler vel ved og se på det ikke nødvendigvis nøyaktige speedometeret og bruker en stoppeklokke eller lignende, så får man et noe unøyaktig svar, før man trekker fra 0,5 sekunder og runder litt nedover. 0-100kmt? Hvor ofte kjører man 0-100kmt så raskt man klarer? Det gir selvfølgelig i en pekepinn på hvor rask bilen er, men spør du meg er newtonmeter og vekt mer interessant, evt hk/tonn.
Kristov Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 400 hk m20b25 turbo 5.0s med hjulspinn Men er mer interessant med 0-200 f.eks. hvor den klarte brasene på 12.9s uten større vanskeligheter på gatedekk.... Målt med G-Tech Pro Competition.
bjaa Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Til deg med 525, lufttrykk i dekkeme kan ha en god del å si for akselrasjon og forbruk av bensin. Sjekk trykket at det er som det skal være.
LianLi Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Aldri målt, men tilsvarende bil med samme mods skal greie 6,5 sec ca.
S.Hafsmo Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 hehe, det var jaggu mye OT i denna tråden. var det "bilknuppen" som nå blir referert til som "gjest"? det var altså en kverrulant av dimensjoner. men ang. om en motor mister effekt med årene, selvfølgelig gjør den det. at en bilmotor holder så lenge som den gjør er jo utrolig. blir sikkert feil å sammenligne direkte, men alle som jobber med f.eks skipsmotorer veit jo at alle lagre og foringer har faste intervaller for måling av klaringer. nå er det riktignok noen tusen timer mellom hver gang foringene byttes, men uansett. det slites. uansett hvor mye olje og filtre du bytter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå