Gå til innhold

Dette er noe for deg Propan!

Lien
 Share

Anbefalte innlegg

Legg merke til det speilvendte 2002 turbo merket som skulle varsle billister som lå forran den at de snart kom til å bli forbikjørt :)

Bilen ble dessverre ulovlig etter bare et år siden bremsene ikke sto i stil til motoreneffekten.

det var jo ikke akkurat derfor de sluttet produksjon av Turbobiler i 1975, det var andre grunner til det, og den oppfinnelsen sto et annet merke for og introduserte sin modell i 1978 med denne mekanisk geniale oppfinnelsen. derfor tok de (BMW) frem Turbomotoren igjen i 1980 med 745iA .. (hvorfor det lange oppholdet uten BMW Turbobiler fra 1986 til i dag er det helt andre grunner til (kontroll) )

2002 Turbo kom som 1974 og 1975 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å skrive grunnen :)

det var 2 gode grunner, Bensinkrisen som kom rett etter lanseringen, og som jeg nevnte over :) hehe for de som klarer å gjette seg til hva det er ;) sorry for dårlig humor..

2002 Turbo var en bil som var umulig å kjøre med, for straks du kom over 3500rpm så begynte den å dra opp i turtall helt av seg selv (akselerere). og selv om du slapp gassen så fortsatte den å dra til trykket sank (skummelt)... full gass betydde et par sekunder ukontrollert akselerasjon etter at du hadde sluppet gassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger meg nok flat jeg Gunnar. Var sikker på at bremsene på bilen var ulovlige, men da har jeg misforstått. Flere på 02/classic treffet som skulle hatt en kilevink nå, siden det var de jeg fikk vite det :)

Det er som du sier oea_69 at ketchup effekten var enorm i denne bilen, og det er vell kanskje derfor BMW ikke har satset på turbo (bortsett fra 745) i ettertid. På nye E92 335i vil man få effekt i hele registeret pga. en liten og en stor turbo. Det er vell kanskje også den eneste grunnen til at de har godt tilbake på det, siden turbosystemene er mye mer utviklet.

Ellers kan jeg nevne at hvis ikke bensinkrisen hadde kommet, hadde E23 745i kommet med enten 8'er eller 12'er i stedet fir 6'er med turbo :) Har en artikkel som unnerbygger den påstanden hvis dere vil se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lien: Bensinkrisen var over for lenge siden da 745iA ble lansert, den artikkelen du sitter med stemmer overhode ikke. Som du kanskje forsto, så manglet 2002 Turbo Wastegate, og da SAAB oppfant denne duppedingsen i 1978 så begynte BMW å utvikle Turbobiler videre. og allerede i 1980 lanserte de 745iA . motoren ble ladet med så lavt trykk som 0,35 slik at bilen var lettkjørt likevel, hadde 400nm allerede ved 1500rpm.

For de som har lekt seg med 745iA motoren vet hvor lett den er å trimme. jeg hadde allerede i 1993 en 745iA (ombygde den selv fra en 77 mod 730) hvor jeg ladet den med 0,7 bar, lettet den for alt unødvendig brukte 728i utveksling bak. den bilen gikk som et fly!!

reg nr på den bilen er/var: KE56150 .. lurer på hva som har skjedd med den, ser at den er avregistrert.. tips taes i mot :) fargen er Diamantsvart metallic.

Lien, og som han over meg sier. 335i har 2 like turboer. grunnen til det er at 2 små turboer lader raskt opp allerede ved lave turtall og dermed lettere å kontrollere med avansert utstyr slik 335i er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Syntes dette var litt rart da den artikkelen jeg har stammer i fra den originale brosjyren på BMW 745iA fra BMW.

Har begynt å få ganske god oversikt over hvilke 745'er som er igjen i landet, og jeg kan ikke se at jeg har hørt om noen med reg.nr. KE56150. Men hvis den er avskiltet så kan den jo ha vært brukt til E28 konvertering f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...