Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helga var jeg på Oppdal i forbindelse med noen festligheter og broren til dama var sjåfør på min E34. Sent på kvelden kjørte vi forbi et forsamlingshus der det var offentlig fest. Det sto fullt av ungdommer utenfor og det var temmelig mørkt. Plutselig smeller det i siden på bilen og en glassølflaske treffer bakskjermen rett bak kanten til bakdøra. Det var umulig å se hvem som kastet flaska og ingen så hvem som gjorde det. Vi var 4stk i bilen som var vitner til hendelsen. Det ble en ganske dyp bulk på størrelse med en 5krone pluss en ripe på 7-8cm som også var bulket inn noe. Uniformert politi satt i bilen noen 10meter unna, så jeg gikk straks og snakket med dem, fortalte hvem jeg var og hva som hadde skjedd. De så ikke at det skjedde, men noterte personalia og bilnr og ba meg sende inn anmeldelse. Tjenestemannen jeg snakket med var villig til å være referanse i en eventuell forsikringssak.

Bilen er forsikret i Gjensidige og har full kasko.

Hvordan ville dere tatt tak i denne saken? Er det håp å få igjen noe på forsikringen? Bilen er jo ikke ny (95mod), men ser veldig fin ut og en slik bulk vises veldig godt og gjør at den taper seg i verdi.

Dette må jo gå under skadeverk og det er vel urimelig at jeg evt. skal tape bonus på en slik skade?

Takker for alle gode råd og innspill, da dette er den første skaden jeg har fått på en bil.

Skrevet

den skaden blir nok billigere å ta utenom forsikringselskapet. da du taper en del bonus på dette.

jeg ville først og fremst fåt taksert skaden og spurt oppretteren hva han mener, siden ha har en del erfaring.

kjipt når sånne ting skjer.

Skrevet

Trenger nødvendigvis tape bonus, vis snuten finner ut av ting og det burde dem jo siden dem var der, bare å avhøre alle folka, garantert noen som vet noe, lykke til.. :D

Skrevet

Dette skal du vel slippe å tape bonus på. Har hørt om folk som har tatt lignende skader på forsikringa, og de har sluppet bonustap.

Sånne ting er uansett surt!

Skrevet

Thja, det forsikringen kommer til å gjøre er å trekke deg bonus.

Fikse skaden. Så kontakter forsikringen personen som du mener har gjordt og (og har blitt anmeldt) for at denne personen skal dekke tapet som forsikringen har hatt, og du får bonus igjen.

De sa til meg at personen trenger ikke å være dømt for at forsikringen skulle føre saken videre mot personen. (sivilt søksmål?)

Det som er kjipt er visst denne personen ikke eier noe, har inntekt e.l så kommer du til å ende opp med bonus tap. evt betale like mye i egenandel som det koster å fikse skaden.

Men da dette skjedde meg fikk jeg penger av personen som hadde pelmet en stein på bilen min 1 dag før jeg fikk brev fra politet der det sto at saken var henlagt.

Så da fikset jeg det ikke på forsikingen.

Skrevet

Snakket med forsikringsselskapet i dag og fikk det svaret jeg fryktet. Hærverk dekkes kun av totalkasko med påfølgende egenandel og bonustap. I mitt tilfelle egenandel på 8.000kr og bonustap fra 70%2år til 40%, med andre ord ikke verd det.

Hvis man får innbrudd og hærverk i bilen blir dette dekket av delkaskoen (uten egenandel og bonustap), men da MÅ noe mangle fra bilen.

Jeg får leve med bulken inntil videre og få en takst etter hvert. Har flere småbulker som kunne vært fikset, så jeg må tenke på om det er verdt å koste på en gammel bil :?

Skrevet

Surt er nå det uansett.

Neste gang blir vel det å holde bilen langt unna slike steder.

Kan jo ikke gå å denge alle som var der heller.

Selv om man hadde hatt veldig lyst å gjøre det.

Skrevet

var på plassen selv et kvarters tid faktisk... skikkelig shabby fest vil jeg tro...var edru vel og merke...kom i en 03 a4 s-line! synd det med bilen...er typisk på slik fest... var leid inn ekstra ekstra med vakter pga pleier å bli storbråk der...slåssing med knuste ølflasker og slik...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...