D.C.V Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Jeg lurer på om det stemmer at m40 motorn er feilkonstruert sånn at man får reg skifte hvert 40000km? stemmer dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 det stemmer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Bilen din lever på lånt tid min gode venn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 40 000km eller hvert 3. år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Har registrert at hos flere har det røket ganske nøyaktig rundt 40k, så den grensen er ikke noe å spøke med.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Er jo fort gjort å bytte regreim på en M40. I en E36 så har du jo et hav av plass også, så det er ingen problem med å komme til NB! Husk å bytte løpehjul og strammehjul i samme slengen. Viss ikke kan det fort bli havari. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 god times jobb det:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Så her er det bare og hive seg til og få den bytta. tror jeg bare får et værksted til og gjøre det. *lat* Vet noen hva det koster for delene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
askeladden Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 det skal vil byttes på 40 000 men en kjørte no 30 000 på min å han som hadde den får meg kjørte i 3 år så det kan jo gå bra reima va helt sin når eg bytta det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsen Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Drøyde min reim 75.000 uten problemer, men skiftet i sommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsen Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 400,- for reim 3-4,- hundringser for hvert av hjulene. Ikke noen stor jobb, så anbefaler å spare verkstedpengene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 pass på kamhjulet så du får det riktig, fort gjort å sette det feil og drite deg ut:p men er en firkant på kammen som skal flukte med kanten innenfor viss du skjønte det:p og merke på veiva såklart:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 For all del, ikke "drøy" den over 40km, da er det din egen skyld vis alt ryker og da blir det kostbart i forhold til hva det koster å skifte den ut. Og vis du ikke har altfor mye peiling, kan jo sikkert noen her på forumet som har gjort det før hjelpe til eller så burde du ta det tryggeste, besøke en verksted(helst BMW) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 BMW satte i 87 intervallet på M40 motorer til 90 000km. Etter flere reimhavarier gikk de ned til 70, så 60, så 50 og nå til lusne 40 000km! Kan ihvertfall fortelle at jeg røyk regreima på gamle M40 motoren min, da hadde reg reima rulla 160 000km! Ifg forrige eier var den bytte "for ikke lenge siden". Litt detektivarbeid fikk meg til å skjønne at den minst hadde gått 160. Huff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazymac Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Finnes det noe DIY på bytte av denne reima? Har tillgang til Haynes boka, mulig det står forklart der også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå