92ttz Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Heisan Har et sett med 8,5 X 19 og 9,5 X 19 BBS Lemans på handa. Begge har ET 32. Dekk som står på er 245/35 foran 265/30 bak. Vil dette passe på min 2001 325 cab med orginal sportsunderstell. Hva kan eventuellt moddes, rulle skjermbuer - dreie av navet litt for å få høyere ET. Da dette er drømmefelgene mine er jeg villig til å prøve litt for å få det til å passe. Alle innspill mottas med takk.
92ttz Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2006 Var nå inne og kikket på sida til BBS og der fant jeg Tuv papirer på de så da bør det være håp. Her er forresten linken til Tuv papirene. http://www.bbs.com/gutachten/lm/lm166_bmw_3er_346c.pdf
Nils Jørgen Skrevet Oktober 23, 2006 Skrevet Oktober 23, 2006 Du har god felgsmak! Dette oppsettet passer perfekt på din bil. Mulig en ørliten vals bak må til. Dreing av felg blir neppe nødvendig. Er MYE penere når innpresset er så lavt som mulig.
92ttz Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2006 Jeg tok sjansen og kjøpte de. Nå gjelder det å finne et sett med bra dekk som passer. De som står på har 2-4 mm mønster . Trenger 235/35 foran og 265/30. Noen som vet om noen bra dekk til en anstendig pris. Antagligvis trenger jeg bakdekk som er forholdsvis smale i banen. Har hørt at Goodyear er greie der. Har fått et pristilbud på 8800 for Goodyear F1.
e46320dat Skrevet Oktober 24, 2006 Skrevet Oktober 24, 2006 Har dårlig erfaring med goodyear f1, kjørte bare knapt 5000km på de før de var blanksliiipt....Og jeg kjørte bare på 235 bak.
Crazy-Kid Skrevet Oktober 24, 2006 Skrevet Oktober 24, 2006 Ikke kjøp det som er billigst mulig, det kan ofte bli dobbelt så dyrt når du må skifte dobbelt så ofte
92ttz Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2006 Jeg anser ikke Goodyear som noe billig merke og som jeg sa er jeg ute etter noe som er bra, men til en anstendig pris. Jeg kjører Toyo Proxies 245/35/19 på Audi A6'en og det er noe jeg ikke kan tenke meg og prøve igjen. Fordelen med de er at de er slitesterke, bakdelen er at de støyer noe helt forferdelig.
R Andersen Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 Jeg vil anbefale Michelin og Yokohama. De merkene har jeg vært veldig fornøyd med, men de koster litt mer enn f.eks Kumho, Falken etc. Falken er smale i forhold til f.eks Yokohama og andre kvalitetsmerker. Kjørte med 265/30 Yokohama på min forrige bil, og da var det trangt om plassen, men når jeg byttet til Falken, så var det ikke noe problem lenger. De var ca 3cm smalere.. Gratulerer med utrolig fine felger! Har dårlig erfaring med goodyear f1, kjørte bare knapt 5000km på de før de var blanksliiipt Tror det sier mer om kjørestilen eller hjulstillingen på din bil, enn kvaliteten på Goodyeardekkene.. De holder mye mer enn det!
92ttz Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Skrevet Mars 23, 2007 Nå har monteringa startet og dette var ikke lett. Fikk dreid av bakfelgene 3 mm. Har vært og fått valset hjulbuene max som går uten å måtte lakke de. Subber fremdeles litt . Neste nå er å prøve 255/35 bakdekk. Er forresten Nankang dekk jeg kjøpte. Venter nå på nye dekk. Funker ikke dette så er vel alternativene enten å få ut all sikaen fra hjulbuenene for å valse max. Da må hjulbuene lakkes, ellers så er det vel mulig å ta et par mm på bremseskive innfestingen for å det lenger inn. Noen som har noen andre gode forslag
92ttz Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Skrevet Mars 23, 2007 Takk for svar Det er absolutt et alternativ hvis ikke 255/35 dekka funker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå