JnR Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Lurer på om noen kan svare meg på hva som er best og rustsveise med av Mig eller elektroder ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Viss det er tynnplate du skal sveise så er Mig å foretrekke. Viktig at det du skal sveise på da er rent og fritt for rust. Går å bruke elektroder også, men er ofte fort gjort å brenne igjennom platene da. Kan lønne seg å bytte polaritet viss en har problem med å sveise tynnplate med elektrodeapparat. Er det grovere ting du skal sveise så er elektrodeapparat å foretrekke da det ikke er så følsom som Mig for skitt og rusk på underlaget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Elektroder har ikke noe med karosserisveising å gjøre, det er absolutt nødløsning så hold deg til mig:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JnR Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Takker for svar.. Em , noen plasser jeg får kjøpt meg ett billig bra Mig apparat da ? hehe, så på biltema men jeg har ikke så god peiling på sånt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Biltema sine funker heilt greit. Men ikkje kjøpt med gass i tråden. Kjøp med gassflaske Grunnen er at vist du sveiser lite, vil gassen i tråden bli dårleg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Biltema sine funker heilt greit. Men ikkje kjøpt med gass i tråden. Kjøp med gassflaske Grunnen er at vist du sveiser lite, vil gassen i tråden bli dårleg. Mag (Metal active gas) altså aktiv dekkgass Mig (Metal Inert gas) Inaktiv dekkgass (rørtråd) Man må huske litt fra grunnkurs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Man må huske litt fra grunnkurs Eg sov dei timene me hadde sveising Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Man må huske litt fra grunnkurs Eg sov dei timene me hadde sveising hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esben86 Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 er nok en stor fordel å bruke mig/mag når du sveiser på bil. så fremst at det ikke er tjukkplater du bruker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Biltema sine funker heilt greit. Men ikkje kjøpt med gass i tråden. Kjøp med gassflaske Grunnen er at vist du sveiser lite, vil gassen i tråden bli dårleg. Mag (Metal active gas) altså aktiv dekkgass Mig (Metal Inert gas) Inaktiv dekkgass (rørtråd) Man må huske litt fra grunnkurs Hehe du husker kanskje ikke helt rett både mig og mag bruker man dekkgass, forskjellen er gasstypen og tråden man bruker..Mag bruker man helst på vanlig svart stål og rustfritt o.l, gassen er aktivt med i smeltebadet og påvirker sveisen.. mig bruker man på aluminium og andre lignende legeringer, den er inaktiv og er kun til å holde oksygen borte og bryte oksydlaget.. Man har mig/mag på rørtråd og:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JnR Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Biltema sine funker heilt greit. Men ikkje kjøpt med gass i tråden. Kjøp med gassflaske Grunnen er at vist du sveiser lite, vil gassen i tråden bli dårleg. Uten gass med flussfyllt tråd da vel og merke ? www.biltema.no -> Verktøy -> Sveis -< og hvilken av modellene er og anbefale ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå