Ivanrogov Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Kompis av meg har en 320i coupe fra 1986. Bilen bruker VELDIG mye olje. Men er ingen tegn til at toppakningen er gåen. Det kommer en del olje i eksosanlegget. Som han sier: Den spytter olje!! Hva er galt? Stempelringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betakaroten Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Gjør slik som meg, peil bensin og fyll olje. Dersom det ikke er noen tydelige tegn på lekasje i motorrom eller i kjøleveske er det jo en mulighet for at stempelringene er ødelagte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 ventiltetninger? er det stempelringer, så skal den gå dårlig, ta en kompresjon test.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2006 komptest, er det noe vi kan gjøre selv? (takk for raske svar, typisk bimmers.no ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Komptest er noko du kan gjere sjølv ja. Monter den opp på selynderen (skru tuppen inn som ein tennplugg (nokre er monterer du sånn, andre er litt anna framgangsmåte på) og start opp og sjå om du får rett trykk. No husker ikkje eg trykket, men er det stort avvik fra kvar selynder, så seie det seg sjølv at det er stempelringene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Har tatt komptest i kveld ble slik: 12, 12, 12,5, 12, 13, 13,2, Front av motor --> Fra 12 til 13.2 er vel litt for mye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå