Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Speedometeret sluttet å virke her om dagen!

Det datt ut under aks og kan dette inn nå og da i humper, men det blir mer og mer sjeldent.

Som følge av det står kilometerteller også stille, ekonometeret står på maks, kjørekomputeren kan ikke måle noe forbruk eller gjennomsnittsfart, og vindusviskerhakk nummer 2 funker ikke.

Det har jeg gjort til nå for å finne ut hva som er feil er å bytte sensoren i diffen og sjekka ledningene under bilen.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre?? :roll:

Skrevet

Har du undersøkt om kontaktene bak kombiinstrumentet sitter i??

Tviler selv på om de har løsnet, men du kan jo koble det av, og så på igjen, og se om det har ordnet seg....

Skrevet

Hei!

Dette kan virke som at det er loddingene inne i instrumentpanelet som begynner å bli gamle. Da mister pinnene på printkortet kontakt og man får ofte slike feil som beskrevet. Hadde det sist gang på en E34 noen år tilbake og er et kjent problem på de fleste bilmerker etterhvert.

Få loddet over alle punktene på printkortet med ny loddetinn så er forhåpentligvis problemet løst.

Skrevet
er det ikke bare å sjekke speedsensoren som sitter på bakakslingen? har liggende hvis den er gåen

Den er den lille hendige dingsen man kan dra ut dersom man begynner å nærme seg endt kjørelengde? :lol:

Skrevet

Takk for svar folkens!

Jeg hadde ute instrumentet i går å så litt på det. Tenkte jeg skulle lodde opp punktene igjen for jeg har hørt før at det kan være årsaken, men det var ikke bare å komme til å få lodda noe som helst. Får vel prøve en gang til, jeg må uansett ha det ut igjen for jeg ødela to pærer i prosessen...

Og kontaktene sitter godt på plass, i allefall nå.

Måleren bak i diffen har jeg som sagt bytta med den som satt i gammeldiffen, så den er oki.

Noen flere forslag? Skal prøve å lodde litt i dag.

• 3 weeks later...
Skrevet

Ja da har jeg loddet litt, og så har jeg fått et radioverksted til å lodde enda litt, men det funker fortsatt ikke.

Så jeg tror jeg bare kjøper et brukt fra en eller annen skraphandler.

Men er det noe spesielt jeg må ta hensyn til?

Jeg vet jeg må ha fra samme produsent (Motometer i mitt tilfelle), og så må jeg ha fra en 6-sylindret motor, men er det mer? Utveksling? Har det noe å si?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...