Gunnar Skrevet Oktober 25, 2006 Share Skrevet Oktober 25, 2006 La inn samboerns bil på AutoDB for et par uker siden, i tillegg til på Finn. Skrev mye i annonsene for å slippe å forklare så mye til alle som ringer, pluss at jeg liker fleksibiliteten ved å kunne endre annonsene som jeg vil, både når det gjelder innhold, pris og sletting. Er den markert solgt, så er den markert solgt. Og nå er da altså bilen solgt, men det ringer fortsatt i søkk og kav med folk, som har sett bilen i både Autobørsen og Motorbørsen - altså papirutgavene! Der er det jo også kun et bilde og en linje eller to, ikke all infoen fra nett. Jeg har aldri bedt om å få de inn der, og nå blir jeg altså nedringt selv om bilen er markert solgt på nett. Fant jo etterhvert ut at det nederst på AutoDB står "Vi forbeholder oss retten til å publisere annonsen i trykte media.", så jeg antar det er der det kommer fra. Møkkaside. Dagens irritasjonsinnlegg. (Ja, jeg er litt irritabel i dag etter at bilen vi skulle handle i dag ble solgt rett før jeg kom meg fra jobb). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 25, 2006 Share Skrevet Oktober 25, 2006 Morsomt! Kanskje derfor det er så mange elendige annonser i bladene da? Folk har lagt inn info på nettsidene, og "redaktørene" i bladet klipper det til som de vil? På den annen side er det bedre att det ringer for mange enn at en ikke for solgt bilen i det hele tatt da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 25, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Joda, men det er en vurdering jeg synes en selv skal få ta - etter å ha prøvd de mediene en faktisk ønsker å annonsere i. De tullebladene der har alltid vært absolutt siste utvei for meg. Har brukt de (bevisst) én gang. Verken den eller denne ble solgt via de bladene. Og ja, redaktørene klipper og limer tydeligvis som de vil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet Oktober 25, 2006 Share Skrevet Oktober 25, 2006 De bladene er jo ikke verdt å bruke pengene sine på, de beste bilene er jo solgt lenge før de kommer i bladet uansett så da er bare søpla igjen.. har opplevd det samme som deg Gunnar, skulle selge en Audi quattro, første tlf fikk jeg vel 5 min etter jeg hadde lagt inn annonsen på internett og bilen var solgt et par dager etter. problemet var at dette var en så populær bil så folk ringte mange ganger om dagen i flere mnd etterpå, tror jeg fikk flere hundre tlfsamtaler på den bilen..Må innrømme at det var vanskelig å være like hyggelig hver gang da selv om det ikke var di som ringte sin feil:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 25, 2006 Share Skrevet Oktober 25, 2006 Jeg forstår frustrasjonen din Gunnar, men akkurat det med at de kommer i flere "medier" ser jeg ikke som noe uting. Men man burde kunne forbeholde seg retten til å krysse av for "nei, jeg vil ikke ha mitt kjøretøy i papirutgave". Ihvertfall hvis man betaler for den. Men nå er det vel en måte AutoDB tjener penger også.. Kan selv fortelle at jeg opplevde å få en tlf fra en som hadde sett en mc jeg hadde til salgs i juni 2004, og ble solgt et par dager etter. Denne fikk jeg tlf på nå i mai i år! Nesten 2 år etterpå. Jeg begynte jo nesten å le og spurte hvor han hadde funnet annonsen. Den hadde han funnet på et forum jeg hadde annonsert sykkelen på og klikket på autodb linken. Der hadde det visstnok stått at sykkelen var til salgs. WTF! Sendte mail til autodb.no, men fikk aldri noe svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå