Gå til innhold

Prosjekt "Passatputer"..


Anbefalte innlegg

Vil gjerne legge ut litt bilder angående prosjektet som foregår i disse dager i Passat'n. Fullstendig klar over at dette er et BMW-forum, men våger likevell å legge ut et par bilder, og planer om hva som kommer til å skje.

Slik ser det ut orginalt i bilen, og som mange andre så takler jeg ikke treverket:

Bilder012.jpg

Bilder013.jpg

Derfor ble det etterhvert slik:

Bilder016.jpg

Bilder021.jpg

S4020431.jpg

Må si at jeg vurderer gearkula svart..... Ble litt mye av det "gode"

Her er det jeg har tenkt å bruke nå.....

Dell Latitude LS Helt ok pc til å spille musikk på, bruke navigasjon og film

S4020435.jpg

Lilliput 7" TouchScreen Veldig bra skjerm og touchfunksjon.

Bilder020.jpg

Litt ekstra lagring...

S4020434.jpg

Rotete i starten.. :)

Bilder022.jpg

Her har jeg tenkt å plassere cd-spilleren. I veggen mellom setene.

S4020432.jpg

Her vil skjermen plasseres...

S40204311.jpg

Venter nå på å koble opp pc'n og en spiller med inngang for å få lyd ut til høytalerene. Pc'n vil bli skjult under "lasteplanet" der baksetene skal stå, på et brett med hjul, slik at jeg lett kan åpne døren, dra ut pc'n om det skal være noe problemer. Dessuten som dere ser på bildet, er det dockingstasjon som blir fast i bilen.

Strømmen kommer fra en Belkin AC Anywhere 12V 140W (konvertér 12V til 220V). Alt skal forhåpentligvis være skjult, og vil etterhvert bli bygget ut med flere forsterkere og suber.... men TTT...

Vil fortsette med å legge ut bilder og info om prosjektet om "modderne" gir meg lov. (VAG-stuff) :)

Kom gjerne med innspill og ideer.....

PS: F.eks om hvordan jeg skal få lyden ut til høytalerne fra pc'n uten spiller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer flere bilder fra byggingen....

Begynte å dra kabler idag. Har nå gjort plass til skjermen:

S4020441.jpg

S4020440.jpg

Er det noen som vet hvor jeg finner "skjøtekabler" til disse? trenger vel rundt 2m av hver..

S4020443.jpg

S4020444.jpg

Fikk 2 ny pakker i posten i dag også:

Dørlister....

S4020445-1.jpg

Kamei Før:

S4020437.jpg

FK Automotive Etter:

S4020438.jpg

Fikk også en Belkin 12Vdc-230Vac idag, men den virket ikke! Noen som har erfaringer med disse?

S4020446.jpg

Begynner dagen med å koble opp skjerm og skjære til hull i ryggveggen for spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Stilig prosjekt. Tenkt å bygge carputer selv i en e39 touring en dag. Når det gjelder lyd til anlegg er det vel greiest å ha egen forsterker. (slik en bruker på subwoofer.) Koble så lydutgangen på PC rett til forsterkeren og deretter til høytalere. Lydvolument styrer du direkte fra PC'en. Er du plaget med mye støy i høytalere kan det være en fordel å kjøpe et USB lydkort. Da kan du legge lydkortet nærme forsterkeren. USB signalet er digitalt og påvirkes ikke så mye av støy.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308905

Når det gjelder strøm til PCen ville jeg heller anbefalt en DC 12V regulator. Får kjøpt disse på Clas Ohlson til ca.400-500 kr. Gjør om fra 12V til bærbar PC spenning (15-20V).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en egen forsterker for høytalerne orginalt i bilen. Spiller GANSKE bra, men senere blir det en sub. Kobler lyden gjennom spilleren slik at jeg lett kan spille en cd når jeg vil det. :) Er det noen som vet om slike stereo-kabel forlengere? Både den svarte og den orange. Kan selvfølgelig klippe og koble selv, men det er VELDIG korte ledninger, så det blir fort trangt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...