C0bra Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 Det er jo Nm som teller i bilen. Vis du har en bil med 200hk og 100Nm og jeg enn på 150hk og 250NM, hehe, kjørte fra deg. Litt feil:P;) Si du hadde hatt en gearkasse som hadde uendelig med gear, og vekslet gear på 0.00000sekund(usannsynlig ja) Så du alltid hadde max effekt(som er hk;)) så hadde bilen med 200hk og 100nm kjørt fra den med 150hk og 200nm;) Hvorfor holder en orginal bmw 520 med 150hk/190nm(eller er det 210?) seg likt beint fram med en 525Tds(med 146hk/300og noe nm? hvis det er nm som har alt å si? Sorry for alt ot her i dag, tror jeg er litt overtrøtt eller noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsen Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 Åhh, skjønner ikke at alle henger seg opp i hk, HK er jo kun et tall. Det er jo Nm som teller i bilen. Vis du har en bil med 200hk og 100Nm og jeg enn på 150hk og 250NM, hehe, kjørte fra deg.Alle mine venner snakker og alltid om Hk, bare tull spør du meg. Det handler om dreiemoment. Enn 325 e36 har 192hk og en 328 har 193hk, kun en jævla trøtt hest mer tenker folk, var er vitsen med en 328 da?? Jo, 328 har nok mer NM(dreiemoment) og mye bedre bunndrag. No offense, måtte bare få det ut HK = (Nm x Rpm) / 5252 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 HK = (Nm x Rpm) / 5252 Der har vi en som kan det ja Dette gjelder vel kun på måten vi regner hk på her i europa?(er vel forskjell på regnestykkte på din, sae og de forskjellige hestekreftene etter hva jeg har forstått?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsen Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 Vil ikke stå ansvarlig for denne formelen da jeg plukket den fra et småtvilsomt nettsted nå nettopp hehe, men tør påstå at hk er hk uansett om de kommer fra europa eller andre plasser Men det finnes nok helt sikkert andre måter å regne ut antall gamp på også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 Er forskjell på hvordan de måler. Med dynamo,servo osv. og uten.. Har jeg hørt hvertfall:S?? Og formelen for HK er: lbf*rpm/5252 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Oktober 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2006 jaja,men hva med bilen? gått for langt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Nja,skeptisk...gått litt langt syns jeg da. Men er det cab du er ute etter?Eller er du åpen for andre modeller? Jeg hadde heller gått for en V8èr,Hva med E34 540i? de finner du garantert mange av "over there" Til samme pris... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Oktober 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2006 dette er redneck land så er langt mellom bmw`ene.jeg liker best 3 serien.er ikke cab jeg er ute etter,men kom bare over denne.i norge kan en jo bare drite i å ha 328 cab,det koster jo sjorta,og her er de billige,+ at det er 340 soldager i året,og gjennomsnitt temp på 22 grader,så cab hadde ikke hvert å forakte,men langt ifra et must Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Har selv bodd over dammen en stund. En ting mann bør tenke på er at bilene der ikke slites så mye pr km som her i landet. Der borte er veiene mye bedre og stort sett kunn rette sletter, øst, vest, nord og sør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Gå for bilen, hvis du liker den. Den koster jo egentlig bare lommerusk. Og service kostnadene er ikke så ille der heller. Lykke til og kos deg med vinn i håret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Oktober 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Har selv bodd over dammen en stund. En ting mann bør tenke på er at bilene der ikke slites så mye pr km som her i landet. Der borte er veiene mye bedre og stort sett kunn rette sletter, øst, vest, nord og sør. veldig godt poeng! er utroli bra veier,og siden det aldri er snå her,så blir de ikke salta heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SIG Skrevet Oktober 29, 2006 Share Skrevet Oktober 29, 2006 Jeg ville slått til om du ikke har tenkt å bruke mer enn 30-40000,- på bil. Det er alltids en risiko for at det kommer en stor reparasjon som det ikke vil være verd å koste på bilen, men jeg ville ihvertfall tatt sjansen. Hvis du vil legge litt mer i bilen, så bør det vel være mulig å få en 2001 modell 330i for rundt 100 laken der borte, med rundt 100.000 miles på telleren. Det er jo en bil du uansett vil få litt igjen for etter 2 år, så det er jo ikke sikkert det blir så mye dyrere i totalkostnad. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2006 for det førse så koster denne utdsannelsen ca 550.000 kr,så blir ikke aktuelt å bruke 100 "laken" på bil.selv om e46 330ic er drømmebilen! men jeg får tenke litt på det.ringt på en fin e36 325 coupe og,med 170 000 km på telleren.den var litt dyrere,men går sikkert an å prute Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå