Kjell Rune Skrevet November 19, 2006 Share Skrevet November 19, 2006 6mnd er det ekstra om man blir stoppet uten lappen en kompis avmeg skjedde dette med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet November 19, 2006 Share Skrevet November 19, 2006 Jeg leser nå på Naf.no at hvis politier bestemmer seg for å frata førerkortet på stedet må et skjema hvor jeg skal skrive under. -----------> Dersom du overtrer vegtrafikklovgivningen har polititjenestemannen som stopper deg i utgangspunktet myndighet til å avgjøre om førerkortet skal beslaglegges eller ikke. Dersom vedkommende polititjenestemann beslutter å beslaglegge førerkortet ditt, skal du forelegges et skjema hvor du signerer på om du samtykker i beslaget eller ikke. Kan dette støtte min sak eller har det noe å si når saken blir sent til tingretten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet November 19, 2006 Share Skrevet November 19, 2006 En på jobben misten lappen vel 3år siden, han kjørt vel litt for fort i 60sona, han søkte om å få lappen tilbake siden han var totalt avhengig av bil for å komme seg fram/tilbake til jobb. Det skal nevnes han må kjøre 1time 10min fra bosted til jobb og det går ikke buss i fornutige tidspunkter som samsvarer med jobben.han fikk lappen tilbake etter en uke Jaja, m.a.o så er det opp til hver enkelt politiadvokat da. Jeg lever av sertifikatet mitt(kjører drosje), men fikk ikke tilbake lappen min før det var gått 6 mnd.... Gikk faktisk fire (4!!!!) mnd før de i det hele tatt fikk behandlet saken min... Heia Norge... Jeg leser nå på Naf.no----> ...... Dersom vedkommende polititjenestemann beslutter å beslaglegge førerkortet ditt, skal du forelegges et skjema hvor du signerer på om du samtykker i beslaget eller ikke... Jeg fikk aldri noe skjema av noe slag! Fikk ikke vite noe om dette jeg.. Jeg har iallefall lært en ting: Stol ALDRI på en politimann. ALDRI mer sier iallefall jeg. Disse arrogante drittsekkene er for alltid nederst på stigen i min verden iallefall. Til det er BEVIST at ikke alle er drittsekker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 Purken er drittsekker, det burde alle vite. Aldri aldri aldri! ta noe en purk sier for god fisk. Eneste du er pliktig til å oppgi er navn og personnr, så neste gang jeg blir stoppa enten i bil eller noen andre plasser, oppgir jeg bare navn\personnr. så kan de få gjøre jobben sin som er å oppklare resten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 Kææks hmm ja det kan du si, har slappa av i det siste. 316i hjelper godt!! kjørte en BMW 98 525i TDS med 180 chip, den må få skylda!!og så sensurerte jeg den lista, litt dumt å legge ut om det her ang mnd lønn så hmm.. har jo ikke betalt det enda venter til jeg får innkalling til soning, for da slipper jeg å betale tilleggs gebyra og renter... vet dette for jeg er akkurat ferdig med å betale 27 500,- i bøter fra sesongen 2003/2004 (fikk innkalling og ringte Oslo Politikammer og inngikk en nedbetalings ordning) ... 316i er IKKE noe unnskyldning! Kan få minst like store bøter med en 316i også, tar bare noen sekunder ekstra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 Purken er drittsekker, det burde alle vite. Aldri aldri aldri! ta noe en purk sier for god fisk. Eneste du er pliktig til å oppgi er navn og personnr, så neste gang jeg blir stoppa enten i bil eller noen andre plasser, oppgir jeg bare navn\personnr. så kan de få gjøre jobben sin som er å oppklare resten. Hva sier du når de har bilde av deg fra fotoboks i 108 i 80 sona da? Var å tittet på et flott passfoto her om dagen gitt... Ikke enkelt å nekte på den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Hazey Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 hva koster sånn gps fotoboksvarsler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 Jeg leser nå på Naf.no at hvis politier bestemmer seg for å frata førerkortet på stedet må et skjema hvor jeg skal skrive under. -----------> Dersom du overtrer vegtrafikklovgivningen har polititjenestemannen som stopper deg i utgangspunktet myndighet til å avgjøre om førerkortet skal beslaglegges eller ikke. Dersom vedkommende polititjenestemann beslutter å beslaglegge førerkortet ditt, skal du forelegges et skjema hvor du signerer på om du samtykker i beslaget eller ikke.Kan dette støtte min sak eller har det noe å si når saken blir sent til tingretten. Ring til politiet og hør med de. Du kan vel bare dra på trafikkstasjonen og si at du har mistet lappen og trenger en ny? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 har selv mista lappen i 117 i 70 sona...6 mnd og 6000 i bot....fikk egentlig 8000 og 9 mnd men brukte advokat...kostet ca 3000 men fikk igjen lappen 3 mnd før.... å miste lappen en gang eller 2 hører med bilintressen det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mort Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 Hvor høy er straffen hvis du blir stoppet uten førerkort? Fengsel? Neppe. Det er det ikke plass til i norske fengsler. Måtte vært betinget i så fall. Man får 4000,- for å kjøre for tung henger på kl. B. Det kalles "kjøring uten gyldig førerkort". Godt mulig det er samme boten. Ordlyden høres nå ut for å dekke det. Me blei nettopp stoppa med bil som ikkje hadde lov å dra så stor henger så me hadde på, og i tillegg var hengeren for stor til å dra med kl B. ---> 1500,- i bot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 Da var du heldig.. bota for det er egentlig 4000,-.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 Hehe, da var jeg heldig. Jeg ble stoppet med Hiace og biltralle med en bil bakpå. Slapp videre og fikk beskjed om at jeg måtte "gå kurs" for å få lov til å kjøre så stor last/henger. Fattern satt på, og har lastebillappen .. mulig det hadde noe å si.. ? Mulig han ble regnet som "veileder". Enda jeg hadde lappen. Ble ihvertfall ingen bøter Vurderer å ta det kurset faktisk, men har liksom aldri summet meg til det. Btw: 108km/t i 80 sona er veldig surt. I know! 6500kr rett opp i.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 Hehe, da var jeg heldig. Jeg ble stoppet med Hiace og biltralle med en bil bakpå. Slapp videre og fikk beskjed om at jeg måtte "gå kurs" for å få lov til å kjøre så stor last/henger. Fattern satt på, og har lastebillappen .. mulig det hadde noe å si.. ? Mulig han ble regnet som "veileder". Enda jeg hadde lappen. Ble ihvertfall ingen bøter Vurderer å ta det kurset faktisk, men har liksom aldri summet meg til det. Jeg tar det "kurset" nå.. har hatt kjøretimene og lastesikringskurset. Mangler oppkjøringa.. men de sa det der også.. noen får et klapp på skuldra og blir bedt om å ta BE-lappen, mens andre får 4000 schmackers og får ikke kjøre en meter til. De hadde til og med hørt om folk med hester og alt baki som bare måtte parkere hestehengeren med hester og alt i. I tillegg har visst nok politiet begynt å intensivere disse hengerkontrollene litt. Han ene på kurset kunne bekrefte det. Han kjørte en del med minigraver bakpå, og i firmaet han jobba i hadde de fått fire bøter den siste tiden, så nå turte de ikke mer.. sendte alle på BE-kurs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet November 21, 2006 Share Skrevet November 21, 2006 har pratet med de i NAF som hjelper til med Juridisk bistand, de annbafalte ikke å ringe til politiet på de første 3 ukene, for da kan det hende de rasker på med å få sendt saken til tingretten. Siden jeg ikke samtykket skal jeg mest sannsynelig møte i tingretten, hvor jeg møter en dommer og hans sekrtær, heldigvis er det ingen fra politiet der mest sansynelig. Jeg har brent meg på politi før, og de gjør alt de har i sin makt for å knekke deg. De gjør mye bra også! FEKS: henlegger saker som voldtekt og generelle volds og rans-saker... (<-Ironi.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Det er en kjennt sak at fartsgrenser og generelle regler, lov-verk og vedtekter ikke gjelder for BMW-sjåfører, så i jeg lurte derfor på om det var mulig å få juridist rådgivning der og da.. om det er ett telefonnummer man kan ringe slik at man ikke tramper i klaveret og gjør noe feil mens onkel venter på sammtykke til hvafaen det var de ville. f.eks om man burde godta inndragelse av sertifikat eller ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå