hartvix Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Helt forferdelig hvordan man straffer fartsovertredelser i Norge... at man i praksis kan miste både lappen, jobben OG få 11 000 kr i bot for 117 i en 70-sone (og ingen bryr som om vei, føre, trafikk, hvilken "fare" man _egentlig_ utgjorde, osv.). Ble for en måned siden spanet av en sivil politibil i Tyskland. Hadde da ca. 210 i en 120-sone i flere minutter (leiebil Merce). Ble konfrontert av dem når jeg stoppa for å fylle diesel. De nevnte ikke en gang farten, bare ransaket bilen og sjekka alle papirer, antagelig ute etter narko eller noe... i Norge hadde jeg vel blitt sittende inne for resten av livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Ble for en måned siden spanet av en sivil politibil i Tyskland. Hadde da ca. 210 i en 120-sone i flere minutter (leiebil Merce). Ble konfrontert av dem når jeg stoppa for å fylle diesel. De nevnte ikke en gang farten, bare ransaket bilen og sjekka alle papirer, antagelig ute etter narko eller noe... i Norge hadde jeg vel blitt sittende inne for resten av livet. Nesh, koster mye cash å ha deg i fengsel, de suger heller penger fra deg. Heia Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Da skal jeg møte i tingretten tirsdag 5 desember. Jeg ble også framagt et forelegg på 6000kr, som jeg ikke godkjente. det sto også i papirene at jeg må avlegge førerprøve på nytt, så lenge lappen ble tatt innen prøve tiden. Det koster 4-5000 og ta lappen på nytt og bot på 6000 for å sladde ut av en rundkjøring. DET ER EKSTREMT! trudde ikke man måtte ta lappen på nytt når man misten den under 6 måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325-Lfc Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Mistet selv lappen i 6 måneder. Først sa de at jeg skulle bli fratatt den i 3 måneder, men neida. De sa bare at alle kan ta feil. Så sier de at jeg skal få lappen tilsendt rett i postkassa, etter seks måneder da. Jeg blir iallefall litt gla over den nyheten. Etter 2 måneder ringer jeg for og høre om jeg kan få tilbake snøscooterlappen. De sier nei til det, og så tilføyer de at jeg må kjøpe opp igjen. Teori og oppkjøring. Alle kan ta feil sa de denne gangen også. Da begynner man å tenke, når en sivilist gjør en feil, som meg å kjøre for fort, da skal han få 9000 kr i bot, 6 måneder uten lappen og oppkjøring på nytt. Og innimellom alt dette får jeg feil informasjon også. Når politiet gjør feil sier de unnskyld og at det er menneskelig å gjøre feil. *Frustrert* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Banan Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Jeg ble tatt i 101 km/t i 60 sona i sommer, resultatet ble 8 måneder uten lappen og 8000 kr i bot.Hadde hatt lappen i 5 måneder. På sakspapirene mine står det at jeg må ta delvis praktisk oppkjøring for å få lappen tilbake etter de 8 månedene. Betyr det at jeg bare kun trenger den praktiske prøven og slipper teorieksamen på nytt? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomasK Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Har aldrig hørt om noen som må ta teori eksamen på nytt etter dem har mista lappen. Er nokk bare den praktiske oppkjøringa vell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325-Lfc Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Oppkjøringa består av en teoretis og praktisk del. Iallefall det de sa på biltilsynet. Men hvem vet hva som er rett. Politiet i nord trøndelag sier en ting, mens politiet her i nord sier noe annet. Får aldri noen klare svar fra dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå