Gå til innhold

KW Coilovers M3 E30?


FTE
 Share

Anbefalte innlegg

Siden FK ikke har flere fjærben å bygge coilover-kit på på en stund, utgår min bestilling der...lurer da på KW sitt sett. Koed kunne skaffe til meg iløpet av to uker, vet dere om andre jeg kan kontakte som selger settet? Gjerne linker.

Noen som har på sin M3?

Settet er noget dyrere enn FK sitt, men kvaliteten skulle være deretter sa de på Koed.

Og kommer de med TUV papirer?

Takker for svar :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 99% sikker H&R har TUV godkjenning.

Har ivertfall det på settene til Cosworth (fremme og bak) Men bak er det demper og fjører på orginale plassen, og ikkje sånn som fremme..

M3 er jo det på samme måten som Cosworth så derfor 99% sikker.

BTW: Samme på Nyere golf og, der er det ivertfall TUV godkjent det er eg 100% sikker, pga da eg har montert dette og godkjent dette for en kompis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo litt interessant info, stianbim som jeg deler lokaler med har nettopp kjøpt og montert FK Königsport på sin E30.

Jeg skal også handle coilovers til M3'en min så da blir det vel H&R eller KW dersom det viser seg umulig å få tak i FK.

Hadde jo vært fint å fått høre erfaringer fra folk som har prøvd flere typer/merker, det er jo håpløst å spørre forhandlerne :wink:

Var innom hos SS Performance tidligere i år og pratet litt med dem/han angående mitt prosjekt og han anbefalte å sette på et KW sett, dette blir TÜV-godkjent sammen med forholdsvis høy effekt på M3-understell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiledende pris i Norge er 12500,-, men det går å få rabatt på det, så nærmere 10000,- er ikke umulig. Fra Tyskland (www.sandtler.de), så får du det vel for ca 9000,-. Du har tre forskjellige sett. Ett vanlig coilover (som jeg hadde på min orginale M3), ett som heter Nürburgring, og som er satt opp for kuperte baner alà Ringen. Det settet har litt stivere fjører enn de vanlige coiloversettene, og så har du ett sett som er tilsvarende Nürburgringkittet, men det er enda stivere fjører og tilpasset slette/vanlige baner. De to siste settene koster ca 18000,- her i Norge, og jeg har det (Nürburg) på min bane-M3, men har ikke fått testet det enda. Har testet det på en 318is, og førsteinntrykket var bra.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her som har KW montert da? Skulle likt å fått litt onfo om dette settet altså. Er det verdt prisforskjellen til f.eks FK som er 3000,- billigere?(hos Koed)

Hvem selger KW til BMW i Norge?

Kanskje H&R er noe å satse på...vet Powerzone forhandler det, men de tør jeg IKKE bestille fra.

Må ha et sett før Gatebil-messa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.kwsuspensions.de/uk/30_Produ ... gruppe=all

http://www.fk-automotive.de/downloads/p ... 45-047.pdf

FK: Highsport Best.nr FKBM14 899 pund (kun høydejusterbar)

FK: Køningsport Best.nr FKKKBM14 1049 pund (Høyde og Hardhet-justerbar)

TUV godkjent

Ville valgt FK Køningsport, montert dette på M5, med TUV godkjenning,

og justerbar høyde og hardhet. Funker meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her som har KW montert da? Skulle likt å fått litt onfo om dette settet altså. Er det verdt prisforskjellen til f.eks FK som er 3000,- billigere?(hos Koed)

Hvem selger KW til BMW i Norge?

Kanskje H&R er noe å satse på...vet Powerzone forhandler det, men de tør jeg IKKE bestille fra.

Har ingen erfaringer fra verken KW eller FK, men utifra det jeg har hørt her og der, så vil jeg tro KW er verdt de 3000,- ekstra.

Powerzone kan være sinnsykt treige på enkelte ting, men jeg har bare gode erfaringer med å handle H&R fra de. De bestiller hver uke derifra, og jeg har alltid fått H&R til avtalt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om jeg ikke kjøper et KW Variant 2 kit fra England. Har en kjenning som er engelsk men bor her i Stavanger. Reiser til UK av og til og kan ta med ting til meg om jeg vil det. Var ok pris på et Variant 2 sett syns jeg. Og TÜV papirer med max 865kg tillatt på bakaksel, hva er originalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...