Gå til innhold

Hver eneste vinter

nohr
 Share

Anbefalte innlegg

":3tss0olo]Nå glemte jeg jo å nevne 4-hjulstrekk. Redder deg ikke mye i en oppbremsingssituasjon det heller...

Sant det.. og 4WD gir så god fremkommelighet at man sjelden trenger å tenke på dekkene i den sammenhengen - og det er gjerne på fremkommeligheten man kjøper nye dekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentli ikke det er komisk i det hele tatt, man kan da ikke gjøre noe vis de jævla dårlige værforholdan plutselig raser fram, ingenting hjelper da, hverken petter solbergs pigghjul,4wd eller noe annet.

Derimot er jeg enig at noen kjører hensynsløst, akkurat som om vintern ikke er kommet engang, dem bør bruke huet. Kankke ta en krapp sving like fort om vintern(vis det er glatt, dårlige forhold)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av problemet tror jeg ligger i at mange av den gruppen "jeg kjører pent og pyntelig (og aldri over fartsgrensa)", aldri har hatt skrens på bilen sin og har ikke peiling på hva som skjer når det først slipper. Det er da pannikken slår dem rett i tryne, og deretter rett i grøfta.

Helt enig! En kamerat sa faktisk det til meg en gang, at han ikke viste hva han skulle gjøre hvis han fikk skrens på bilen :shock: (han kjører heldigvis ikke BMW :wink: )

Som andre her sier tror jeg man lærer mye av å "leke" seg litt på en parkeringsplass når snøen faller. Bare synd at folk blir så gærne når de ser noen som gjør det :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint å prøve litt på en parkeringsplass. tester ofte bremselengden når jeg kjører om vinteren,både for å sjekke veiforholdene og for å få litt kjenslan..

problemet er jo at når herr og fru hvermansen får sleng så er det ikke i 20-30km/t på en parkeringsplass,men foran eller til høyre for oss andre i 80-90km/t.

og uansett hvor mye man trener så gjelder naturlovene når det slipper i høy hastighet på snø/is- det går rett fram,gjerne med en piruett. kluet er å holde lav nok fart slik at man ungår skrens.

gleder meg ordentlig til første skuren med underkjølt regn. da skal bilen stå i garasjen og jeg sitte og kose meg med politiradioen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...